Alla inlägg under juni 2011

Av Katja - 4 juni 2011 00:43

Som vanligt igen så glömmer jag min blogg att skriva i den men det finns så mycket annat i huvudet när man sitter vid datan. Varje gång så tänker man att man skall skriva i bloggen men så glömmer jag bort det..

Men men jag e ju här nu.

Utställningarna med Vilja har gått kanon bra och vi har fått jätte bra bedömning och Vilja har varit BIR valp några gånger nu. Och fått HP i varje utställning. Hon gillar själv att vara på utställningarna och visar gärna upp sig när hon får tillfället. Tyvärr så kan jag tycka att sitta och vänta på BIS ringen är tufft för en valp och vänta i ca fem timmar.

Snart är det dags för de nationella och internationella utställningarna. Tjejen blir ju nio månader gammal.

Tiden rinner iväg. Sen har ju vi börjat träna en hel del inkallningar och det är vilja kanon duktig på. Lyssnar vid varje inkallning fast det finns andra hundar närheten. Har fått en jätte fin kontakt med henne fast hon e envis ibland men matte e nog envisare.


Fotograferingen då: Den går som den ska.. Finns massor av ider men för lite tid. Men fått lite beställningar och har lite andra planer att även fota då jag fått igång lite ider och andra saker så.

Jag gör en del Ftp när jag får tillfälle. Haft några parfotograferingar som varit guld värda för mig att få göra.

Till sommaren blir det ett bröllop att ta bilder på =)


Min vikt då: Jahaja den går som den går sakta men säkert. Känner mig fortfarande som en fläskfia och gillar inte spegel bilden eller de bilder som blir tagna på mig. Usch ja. Man skall lära sig att vrida kroppen en aning men man glömmer. Va fan m an e som man e..

Jag behöver inte göra mig vacker för någon. Har ju min sambo som älskar mig och min familj mer behöver man inte i sitt Liv.

Men jag har minskat 34 cm i midje omfång..Från 137 cm till 104 Än så länge. Läkaren tyckte att min takt var kanon bra. Förrutom att nu skall de följa mitt socker då jag får sådana yrsel fall och det hade inte med blodtrycket att göra.

Så vem vet..Hoppas på att man inte har sockersjuka nu efter operationen.

Många av vännerna har fått sina operations tider och är jätte glad för deras skull då man mår så  mycket bättre med humöret och med att orka röra på sig. Helt fantastiskt. Behöver inte känna att man flåsar.. Har ju köpt gymkort ochså och det känns kanon. Helgerna inget gymmande men på veckorna skall jag och sambon träna.

Just i skrivandes stund så bygger sambon timmerhus i sovrummet och alla sover och jag väntar på John Blund IGEN suck.. Kan ju inte sova förstår inte på mina sov vanor. Och så är jag uppe med tuppen ändå..Med andra ord sisten att lägga sig och näst först upp om vardagar men först upp på helgerna..

Måste hitta en lösning på det ochså.

Nåt som jag ser fram emot är att min vän Linda kommer snart på besök och att snart är det dags för semester..

Till hösten en resa till solen och lite annat roligt på schemat =)


Nu lite spel och sen sova!


Carpe Diem!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards