Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Gymmet äntligen

Av Katja - 19 januari 2012 20:06

Så där ja.

Nu har vi kommit igång med gymmet. Det tog bara några månader att komma underfund med att vi faktist betalat för Gym kort men inte tagit oss dit eller rättade sagt pallat röven dit. Men nu har detvarit premiär för den. Och det vart tok roligt. Varför har jag bara inte varit där innan suck Tok Fia Katja som vanligt. Så Idag så började jag med gå bandet. Ganska bra start med en fart på 6.3 och en uppförsbacke på 4.0 efter halva tiden. Så farten pendlade mellan 6.0- 7.0 och så gick jag 30 minuter. Kanon bra. Sen vart det att träna lite ben insidan och utsidan av låren.. haha gott skratt blev det i stugan när jag sa högt att kul och se killarna att lyfta hantlarna och så råkar någon släppa luft. Jisses vad killarna skrattade och en man sa att nu vart det nästan jobbigt att träna efter ett skratt pass. Så jag och Malin fortsatte med våran benträning insidan av låren och utsidan av låren och skinkorna. Vikten blev 40 och 5x 10 på vardera maskin. Sen vart det en annan maskin med att träna ovansidan av låren för mig. Vikt 40 och 5x10 där ochså. Sen blev det att cykla i 10 minuter  i tap 3 med en fart på 75-80..Och på det en hel flaska vatten och en svettig Katja och skavsår i foten av nya skorna =( men kul var det och känns kanon bra. Så på lördag skall vi dit igen. För Markus blev det att träna vikter med Matte och komma igång med det igen. Duktiga vi säger jag bara.

Så nu anamma. Imorgon bklir det att pulsa med hundarna med promenad med sambon. Känns riktigt riktigt bra 

Idag så har det snöat en hel del och när Tyra fick se allt så gnällde hon jätte mycket för antingen så var det kallt enligt henne eller så vart det tok kul och visste inte vilket håll hon skulle. Tills Vilja och Tindra sprang som tokar så sprang hon med dem och bara skällde som en toka och hade det så kul. 

Imorgon måste jag köpa ett nytt foder till tjejerna då Fodret jag ger dem nu gör bara att de vill sno mer mat så Royal Caning Light vart inget bra allternativ för dem att gå ner på. Så iväg och prata Hundfoder imorgon på Grissly och hitta ett annat alternativ.

För blir ingen bra att de små tösarna skall hoppa upp på bordet och sno mat och sådant. Tindra har fått för sig att hon skall sno alla matildas Bratz och tugga sönder dem. Så det blir att köpa en aning tuggisar och lite annat aktivitets tugg för dem.

Även om de har en del att tugga på så behövs det nog ganska mycket nu då Tyra skall börja tappa tänder och så =)

Något jag blir förundrad över är att när jag skrev att jag har ringt och skall skriva papper och skicka iväg dem så tror man att jag skall gifta mig. Kan bara SKRATTA till detta. Till allas nyfikenhet så skall jag INTE gifta mig. Finns andra saker som man faktist kan skriva papper om och att det skall vara klart till sommaren.

Och om jag nu vill gifta mig så gör jag det även om jag sagt att jag skall aldrig göra det så är jag fortfarande vuxen och ta mina egna beslut.

Härom dagarna så var jag in till stan och hade fika med en jätte trevlig person och fick mycket givande diskution om livet och dess innebörd.

Man har ju mått dåligt ett tag men nu känns det väldigt bra med saker och ting och så skall det vara ochså. För det förtjänar jag.

Det negativa har vi tagit bort ett bra tag nu. Sens innan Jul.

Men till mina barn så vill jag bara säga att ÄLSKAR er!

Nu blir det TV soffan en stund sen sova =)


Kramisar


 

Att kunna stå bakom dig känns tryggt och att du finns i alla motgångar känns så himla bra. Trodde aldrig att vi skulle komma så här långt med allt som vi gjort.

Att du orkat med mig och mina dåliga stunder och alla de bråken vi fått gå genom. Alla saker som blivit sagda och alla klåp ord vi kastat på varandra så står vi än idag tillsammans där vi är.

Allt som jag haft undangömt i mig under åren och det som hänt så finns du där som ett berg för mig. Bakom och framför dig känns tryggt Markus Isteri. Jag älskar dig i ur och skur i himmel och helvete  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards