Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Simon fyller År

Av Katja - 14 januari 2012 00:00

Idag så var det Simons tur att Fylla år..

Det blev ganska Lyckat för Simon då han fick baka vaniljbullar Med Markus och så gjorde jag hans Tårta som blev faktist ochså väldigt Lyckat som alla tyckte smakade jätte gott.

Simons dag vart lyckad då Mormor och morfar kom och fikade med han. Store bror Tomi kom med flickvännen Rosanna.

På morgonen så väckte jag Simon med paket till han från hans pappa och så klart från mig och Markus. Han fick en liten bärbar Data och så en Ny mobil.

Ett leende på morgonen som är värd så myckjet och se sitt barn glad med eller utan paket.

Även idag så har vi tagit en del bilder då Ida fått fotografera och så har min sambo velat lära sig att fota lite profil bilder.

Men som sagt jag kommer inte riktigt själv överens med min nya kamera än. Har ej lärt mig inställningarna än och har ej heller lärt mig riktigt att använda blixtrarna. Men någon av dessa dagar så skall vi kolla på softboxarna och stativ till kameran.

Men först och främst skall foto fokuset och intresset komma tillbaka. Den har varit borta ett tag. Har ingen ork att lägga manke till att fokusera på det jag tar bilder på.

Men det kommer snart.

Idag har jag pratat med Malin i telefonen och fått veta att Saela stannar kvar på gården hos dem. Det vart glädje tårar då jag bara älskar denna lilla mullvad till häst. Lille murveldjuret.

Skall träffa Malin någon dag. Kärt återseende må jag säga då jag bara saknar denna tös så himla mycket och är så glad att hon har hittat en kille som hon trivs med och att han finns för henne..Kärlek 

Imorgon så kommer min finaste Lilla syster på besök och gissa om jag är glad att hon kommer kan det bli bättre helg. 

Nu så har jag och sambon kommit underfund med promenaderna på kvällarna med hundarna. Underbart med denna långa promenad som vi gör varje kväll nu. Även lille Simon går med oss då det behövs för oss alla.

Hundarna tycker att det är kanon kul när Matte springer med dom. Gissa om Tindra och Tyra låter när vi springer.

Sen så har jag börjat ta Tyra med mig och börjat vänja henne vid andra människor ensam. Så hon inte kan ta stöd av Vilja och Tindra och det går framåt varje dag. I mörker är det läskigt men matte e mörk rädd ochså. Så då tränar vi extra på detta i mörker.


Idag så var Keke och Gustav här och hälsade på och Gissa om Tindra vart överlycklig att det kom killar. Denna dam skall ju börja löpa snart och även vilja skall det.

Jag undrar om inte det är dags för mig att krypa till sängen och sova lite då det är dags för promenad med hundarna för att möta syster min.

Så godnatt säger jag till er alla där ute!


Va rädda om varandra och ta vara på det ni har för man vet aldrig vad morgon dagen kommer med!


Puss och Kram


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards