Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Vinterbus

Av Katja - 5 februari 2012 22:24

Vinterbus har det varit en hel del. Stallet med hundarna i pulka backen. Och även tempmätarna visar verkligen vilka minus grader vi har haft det denna vinter. Vad säger man Underbart när det knastrar under skorna men inte skönt när det blir för kallt och man inte klarar av att vara ute som man brukar. Mina små pinnar klarar inte riktigt av kylan med sina små tassar utan fryser en hel del. Men tur som det är så har man smörjt dem en hel del på tassarna och på öronen och fått tillverka små mössor till dem när de har varit med mig till stallet.

Till stallet så har vi tagit med oss en päls att Ligga och sitta på och värma tassarna och så har vi haft täcken på och små fleece dräkter under. Och matte har haft med sig varm choklad till fika och mumsiga kakor. Har blivit en del foton på vinterbus med hästar medans vi fyrbenta har fått värma oss i stallet i sadel kammaren. Men kul har det varit att få vara med.

Promenaderna blir inte så långa med dp:na men vi är ute även utan täcken. Men att få ligga på soffan bredvid matte är ju bäst under fleece täcke. Att ens behöva gå ut just nu är inget som är så intressant just nu.

Sen så har jag varit varannan dag till Gymmet även fast jag hade sådan huvudvärk igår så pinade jag på löpbandet i 35 minuter och pulsade på ganska bra och sprang med en fart på 9.0 och en lutning på 2.0 och sen gick jag en hel del på 6.5 och ingen lutning. Sen blev det att ro 20 minuter och det blev hela 3.5 km kanon bra. Sen blev det träna lår muskler 5x10 med vikt av 35 kg.. Känns en aning nu. Benpress 60 kg 10 x sen 80 kg 10 x  sen blev det att stretcha av. Hängde lite på wellnes bollen.  Så 1 ½ timme på gymmet blev kanon. Och innan det hade jag varit i stallet några timmar och fotat. På kvällen blev det film och somna på soffan..Snaark en aning.

Just ja har ju bytt ut all godis mot nötmix och skall hålla mig till det för att bli av med onödig godis sug och så. Och att det bara skall vara på lördagar gott. Coca cola är utbytt mot bubbel vatten för länge sen. Känns kanon bra.

Ätandet börjar flyta på ganska bra men magen är mellan varven som den är men som tur är så har jag klarat mig ganska bra från problematik med den nu ett tag. Så mellan varven så pendlar jag att gå upp några kg sen ner igen. Så någonstans så är jag inte klar och kroppen har inte anpassat sig än till sin rätta vikt.

Jag önskar inget annat än att få stanna på vågen nu för det känns som en identitet försvinner på nåt vis. Nog för att jag är mycket gladare och sover så mycket bättre om nätterna. Axelvärken är mindre och agressionerna har minskat så nåt otroligt.

Så den som säger att man inte har problem som överviktig med humöret ljuger. Det gör så himla mycket. För det finns nog inte en kvinna i denna värld som mår kanon bra av sina överflödiga kilon och man vet exakt hur hormonerna skriker i kroppen av de överflödiga kilona. Hur man tröst äter och hur man trycker i sig enmassa onödigheter när ingen ser. Man försöker vara duktig framför andra men när ingen ser så tar man till det söta och trycker i sig och sen kommer ångesten. Speciellt när dom där favorit kläderna man haft hamnar i garderoben och man inte kan ha dem längre. Utan man börjar gå i mjukis kläder struntar i sitt utseende och man gömmer sig i en helt annan fasad. Man gömmer sig i något som man tror att ingen annan ser.

Många kvällar har jag funderat hur jag haft det och hur många tårar jag har fällt pga av att misslyckas att inte kunna styra begäret på sött och allt onödigt. Hru jag har hatat vågen hur jag hatat alla käder hur jag har hatat alla som sett så himla bra ut.

Mest har jag hatat mig själv som tillåtit mig att bli som jag blev.

Hur är jag idag: Är jag gladare? Är kläderna bättre? Äter jag det där söta?

Jo jag är gladare för jag orkar mer och  märker att humöret har ändrats. Nåjaa nog finns det en bitch i oss alla när det väl behövs men men. Kläderna då? Jo det känns väl okej men är inte där än att de känns bra att handla och pröva.

Äter jag det söta? Jo det gör jag och märker att borde inte äta det för kroppen säger ifrån och jag blir snurrig och får dumpningar.

Men träna är det bästa jag kunnat göra och att pulsa med mina hundar. Det har fått mig att må så himla bra och göra av med dålig energi.

Att kunna sova ordentligt är helt underbart. Från att sovit bara 3-5 timmar så sover jag 8-10 timmar.. AWSOME.

Så jaa jag har mycket att vara glad för idag.

Och är så tacksam för de vännerna jag har och tackar er alla som finns för mig. Inga namn nämda så ingen glömd 

Till mina barn vill jag bara säga att ÄLSKAR ER. 

Till Min älskade sambo vill jag bara tacka som stöttat mig och funnits för mig i alla Lägen!!

Älskar dig Markus!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards