Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Syster Dag

Av Katja - 15 januari 2012 20:41

   Idag så vart det att kliva upp någorlunda tidigt och äta frukost och sen klä på hundarna och ta sig en promenad runt Ösmo. För vi skulle möta Lilla syster Monica som skulle vara här idag med mig.

Så Tindra,Tyra och Vilja vart en aning chockade att matte skulle gå runt ösmo så pass tidigt och inte gick vi skogs rundan.

När vi väl mötte Monica så vart Tindra ganska så Lycklig när hon mötte Monica för första gången och samma sak gällde Tyra. Så med andra ord all våran träning går framåt. Det var en del människor vid tåg stationen och Tyra fick inte chansen att ens vara rädd då matte tyckte att nope du skall vara framåt och så blev det så hela vägen hem så kallade Monica Lilla tyra för Hoppilopp kaninen. Söt liten varelse som hoppade och sprang glatt med oss. Men dock så har det varit kallt så Tyra har fått aldeles rosa ljumsken så vi måste smörja dem en hel del så att det inte blir frost skada på henne. Men hon tycker det är ganska mysigt med en fleece overall när det är jätte kallt och blåsigt.

Medans Vilja och Tindra älskar sina täcken och ha på dem. Tindra kan tycka att hon skall inte gå ut utan sitt täcke och Trycker ut sin nos utanför dörren backar och sätter sig tittandes på en och vill ha sitt täcke. Nåja då sätter vi på täcket och är glada Dp:n.

Idag så har vi tränat på lite inkallning på Stora ängen på promenaden tillbaka och det gick kanon bra. Lite kul och se när Vilja gör något så gör Tyra samma sak.. Vilka tjejer man har =)


När vi väl kom till oss så har Monica och jag fikat och pratat om allt mellan himmel och jord. Lite syster Time det behöver man då vi inte ses så ofta men måste ändra Lite på det.

Ja Lite skratt och så blev det.

Jahaja sen vart det och kolla Gladiatorerna på Tv och det vart ju stooora ögon för syster Monica det fanns mycket Testoron att titta på haha.. Hon är rolig hon. Salig som hon vart av att titta på Killarnas rumpor. Och Matilda hade nåt att fråga igen. Vilka kommentarer..

Så denna dag har varit kanon bra på allavis. En aning trött bara då jag inte sovit många timmar inatt då jag inte var trött och vi kollade film ganska sent med sambon. Men Ikväll blir det tidigt i säng då jag skall till Tandläkaren med Simon Imorgon bitti och sen skall jag på Arbetsintervju klockan 11.00 ser så mycket fram emot detta. Och som det ser ut så kommer jag att börja jobba där ganska så snart. Mitt andra jobb som personlig ass kommer jag att ha kvar med några timmar i månaden. Trivs med den brukaren jätte bra.

Imorgon på em skall det planeras ny hemsida hur den skall se ut och vad den kommer innerhålla skall bli intressant. Har ju en del saker på Gång..

Men det berättar vi om vid ett senare tillfälle.

Nu till veckan så hoppas jag på trevligt besök av en söt tjej med sin pojkvän. Och skall även åka titta på hennes nya häst som de skall få hem till helgen =)

Men nu känns det som jag skrivit klart och skall gå ner och Titta på Tv lite..


Ha en bra kväll alla!!


Puss och Kram

 

Hänt Lite sens operationssdagen.

-48 kg

Känns helt okej.

Men ätandet och måendet kunde vara en aning Bättre. Blodtrycket och sockret är inte som det ska och har fått ett rusande hjärta.

Så hel omläggning av vardagarna i mitt liv har blivit till och har gjort av med saker som gör att jag mår bättre. Men skulle nog aldrig rekomendera denna operation till någon idag när jag vet hur det är att leva med detta. Men klart att det finns sina positiva fördelar med denna operation ochså. Orkar mycket mer  men jag är inte klar än på långa vägar =)


Carpe Diem  

 
 
Ingen bild

Sussi

15 januari 2012 21:24

Kul att Läsa din blogg då den handlar om lite av varje.
Och jösses vilken ändring på dig. Bra jobbat !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards