Alla inlägg under augusti 2010

Av Katja - 24 augusti 2010 21:39

Hejsan !


Idag fick jag ett trevligt mail..Det var från Kristine och Jonas som äger Doris..

Tänkte lägga ut lite av det mailet hur Doris har det och några bilder om det..Lilla Tjejen har det så himla bra   

Idag har Min lilla Kitty kron sovit hela dagen och även spytt och haft en dålig mage. Lilla Tjejen har mått lite dåligt nu när alla valparna har flyttat..  

Men det är nu man kan gynna mycket mer tid på Kitty och se till att hon kommer i bra kondis och lägger på sig med vikt.

Nu kommer vi till Doris och det som Kristin har skickat till mig :


Lilla Doris ligger just nu i vattenskålen och sover, snarkar som bara den.
En kanon duktig tjej! Sover nästan hela nätterna, kissat inne en gång, och kunde inte riktigt hålla sig när hon var på väg ut så blev på bror. Men annars inget.
Äter upp allt hon får. Har även fått duscha en gång, inte ett ljud.
Åker mycket bil och de tycker hon om, sover gärna i knät då.
Träffat flera andra hundar och de är kul. Men hon tycker de är lite segt när hon inte alls är lika snabb som de andra.
Kan nästan sitt nu, sen när vi ska göra nå annat så provar hon sig gärna fram tills de blir rätt, som när hon ska stanna så blir det att hon ger tassen, gulligt ^^
Klippt klor, gick jätte bra! Inte alls rädd för damsugarn.
Duktig tjej att gå i koppel, dock att hon får gå lös för de mesta. Och lyssnar ändå ganska bra på mig och Jonas. Annat med "farmor".. ;)
Hela familjen är överlyckliga, och hälsar gärna på flera gånger per dag.. :)
 
Naee, en kanon tjej, vi älskar henne och trivs hur bra som hellst.

         

Bilderna har Kristin tagit..

Känns så himla kul att få bilder och mail hur det går för valparna..


Idag var Kitty med mig till grangården och vi var och köpte foder   ..Japp som vanligt så charmar Kitty personalen och får tuggring av han.   Sen fick Kitty springa löst lite inne i butiken och det fanns ju massor med gott där så matte fick vänta tills Kitty hade sprungit klart.

Imorgon skall Kitty få en spa dag. Borsta pälsen, klippa klorna, putsa öronen och få ett behövligt bad. 

Nu ska jag ta och dejta min kudde och sova..

Ha en bra onsdag imorgon alla!


Puss och Kram


Katja och Kitty  



Av Katja - 23 augusti 2010 21:56

Så där ja!!

Nu har Kokos och Molly Jo flyttat till sina nya hem och alla valparna har fått nya hem..Känns så himla bra.. Men det roligaste har varit att innan alla valpar har åkt så har de markerat min köksmatta..Den har blivit tvättat ex antal gånger nu. Så de har väl velat lämna sina spår de små liven.

Jag hoppas att alla trivs med sina bebisar och att de kommer ge er massor med glädje precis som min Kitty ger oss i familjen..

Jag kommer att fortsätta denna blogg och ge er alla  lösenord till denna blogg så kan ni fortsätta att skriva om era valpar på denna blogg om ni vill eller så startar ni egen blogg här inne.

Mia och Kokos

  Kitty ville inte nog släppa iväg sista valpen Molly 

Lilla Molly flyttade hem till Elvira och hennes pojkvän till Halstavik

  Matilda och Molly goosade kvällen innan 

Ida hade lite Blandade känslor att släppa iväg sista valpen

    Molly Jo med sin mamma Kitty


Önskar er alla Lycka till!!


Puss och Kram


Katja  

Av Katja - 22 augusti 2010 19:04

Hoppsan va tiden går!!

Nu har det gått många veckor och hela sommaren nästan. I april med parning och i juni valpning och sen en massa ullbollar att ta hand om. Veckorna har sprungit iväg med allting. Och imorgon så flyttar Lilla Molly Jo till Halstavik till en trevlig familj.

Jag har verkligen haft en sådan tur att alla valparna har fått fina hem och de kommer bli så himla älskade av sina nya ägare.

Idag Ringde rune till mig ang Twixie( Molly) rune gillade namnet Molly så då har vi 2 st Molly i kullen men man ger sin hund de namnet som man själv tycker om. Men Rune ringde idag och berättade att det har gått jätte bra för dem och att Lilla Molly har anpassat sig jätte bra men vill gärna köra lite med sin husse genom att lägga sig i marken och tycka att hon skall inte minsan gå mer.. Kämpa på Rune och bli Lilla Mollys flockledare.. För Baloo så fungerar det jätte bra i familjen Andersson och de är så glada för Lilla Baloo som springer runt och viftar på Svansen.

Lilla Doris har fått träffa hela ssläkten i ljusdal och har det så himla bra med Jonas och Kristin..

Lilla Kokos flyttar idag till svärdottern så henne kommer man att få träffa lite allafall. Måste bara ta lite bilder på Mia och Kokos.

Imorgon på Måndag Flyttar Molly Jo.

Sen kommer det att vara Kitty och jag igen. Nu kan jag rå 200% till Kitty igen och börja träna med henne. Det blir att cykla och träna vid grustaget för att få upp muskulaturen igen och att få tösen upp i vikt. För inför vintern skall vi träna på att dra pulka.

I fredags var min vän Nettan och hälsade på och jisses vilken kärlek det är mellan henne och Lilla Molly Jo.

Underbart att se. Måste lägga ut dem bilderna på nettan och Molly.


Ett stort tack Vill jag ge till Mia som har hjälpt mig en del med valparna som tex när vi åkte till Gotland och hade en behövlig semester vecka.

Stort tack till Min sambo Markus och min dotter Ida som funnits och hjälpt mig..

Tack alla ni som har tagit hem valp av oss och ger dem ett tryggt hem!  


Lycka till med era valpar!!!

Puss och kram


Katja  

Ros till Min sambo, mia,Ida, Kimmo och min lilla simon som hjälpte mig vid Förlossningen av valparna. Och stort tack till min granne Annelie som fanns för mig när valparna behövde ett extra öga.         

Av Katja - 21 augusti 2010 00:32

Nu har Lilla Doris fått flytta till sitt nya hem..

Lyckliga ägare till Henne är Kristin och Jonas från Ljusdahl..

        


Lycka till Med Doris!!


Vilken lycka det var att se er med Doris!


Puss och Kram

Katja   

Av Katja - 20 augusti 2010 00:45

Filmat valparna lite..

Doris som älskar att dricka vatten från kannan..


Bus på baksidan


Idag har jag även fått Samtal angående Molly att det finns intresse för henne. Så hoppas på att det finns trevlig familj till henne oxå..


Uppdaterar bloggen lite mer imorgon =)

Doris skall flytta Till Ljusdahl idag Fredag


Ha det bra


Puss och kram Katja  

Av Katja - 18 augusti 2010 12:29

 Så nu har jag filmat Doris, Molly Jo och Kokos lite idag när de busade..

Värkar som Doris e lite av ledaren i gruppen.. Nog ser man att tösen mår bra efter problem med magen och så..

Vilka busungar jag har kvar hemma.

Av Katja - 17 augusti 2010 21:47

Nu börjar det hända saker.

Idag har vi vägt valparna de som är kvar.-


Baloo väger 12,5 kg

Molly Jo  11 kg

Kokos 11 kg

Doris 11,5 kg


Man ser hur dessa små liven börjar ta för sig och hur de utvecklas med sina personligheter. Alla är helt underbara på sitt sätt. Min favorit Doris har visat sig vara en jätte pigg och glad tjej. Hennes tillstånd har blivit mycket bättre och man ser inte att hon mår dåligt längre. Idag har det varit full ös på henne med alla leksaker. Hon har sprungit med dem i munnen och tyckt att de andra syskonen skall jaga henne haha..Sötaste min lilla favorit tjej. På fredag kommer Jonas och Kristin och kollar på Doris skall ev köpa henne. Då kommer Doris flytta till Helsingland.. Känns så himla bra när man har hittat bra hem till alla valparna.

Kokos flyttar till Svärdottern på måndag. Så då har vi Lilla Molly Jo kvar till salu.

För Idag har Lilla Baloo fått flytta till familjen Mikael och Ewa Andersson. Mikael var och hämtade Baloo med sin son som skall bli Lill husse.. Vilken lycka det blev i ögonen hos denna lilla kille att få äga en egen nalle björn.

Det är lite blandade Känslor när valparna får nya hem men är så himla nöjd med det som man har åstadkommit och att alla valpar mår bra och att de får fina hem.

Men det kommer bli tomt men jag har ju min Kitty kvar som e min prinsessa. Hon har börjat gå upp i vikt och nu hoppas jag på att hon får pälsen tillbaka snart..Och att vi kan börja träna igen..Men först skall alla valpar till sina nya hem.

Vill du kramas lite?

  Molly Jo en helt underbar tjej 

Leksaker är det bästa som finns

    Doris i full action idag


    Visst är jag bedårande?

  Det här är min leksak

Busungar

  Doris vill inte ge sig med sin favorit leksak

   Molly älskar sin hantel

  Doris in action

Baloo the Man

  Familjen Andersson

  Så lyckliga ägare till Baloo


Önskar er alla som har Hämtat sina valpar Lycka till med era små nallar!!!  


Puss och kRam


Katja  

Av Katja - 15 augusti 2010 22:14

I fredags så var valparna till veterinären och det gick jätte bra..Vi fick låna stor bur av Carro för att klara av bilresan med alla valparna..Spännande tyckte vissa men lilla kOkos tyckte inte om detta med bil. Utan hon gnällde hela resan.

Men hos veterinären var valparna jätte duktiga. De blev chippade,vaccinerade och besiktade. Den enda som inte fick sin vacin var lilla doris då hon mådde inte så bra av  avmaskningsskuren och hennes allmäntillstnd var lite sämre just denna dag då hon hade haft diarre pga av axilur kuren. Men som sagt man behöver inte vaccinera valparna vid 8 veckors ålder omman inte vill. Och att de träffar inte andra hundar så mycket. Då kan man vänta tills 12 veckors ålder.

Men idag så mår Doris jätte bra och hennes allmäntillstånd är jätte bra. Normal bajs och allting. Busar och har sig   

I helgen så har valparna blivit badade inför sina flytt till nya hem. Det var jätte populärt att bada då det var så himla varmt på lördagen.   Det har ringt många om valparna men tyvär så har jag fått neka några som velat köpa valp av oss. Men man skall tänka på att det här är stora hundar som kräver ganska mycket plats och även omsorg och kärlek.

Idag har Lilla twixie fått flytta hem till sin nya ägare Rune. Twixie fick flytta till Strängnäs och kommer ha det toppen. Imorgon kommer nog Lilla Kokos Flytta till sin nya ägare Mia som skall bo i stora vika så henne kommer man träffa en del. Då det är svärdottern som köpt henne.


Lilla Molly Jo finns det spekulant på så få se om hon flyttar på Måndag eller tisdag.

Det är en del att göra med dessa små liv. Nu måste man börja använda halsband och koppel för att lära dem att gå ut med det så att det inte blir helt främmande för dem med det. De har lärt sig att hämta bollen när man kastar till dem. Vatten älskar de små.  så de kommer nog bli simmare allihopa. Speciellt Baloo killen som sover i sin vattenskål varje dag..  

Valparna har träffat sin pappa Benson för första gången och det gick jätte bra..Benson var med orolig hur han skulle vara då de var så små så vet inte han var han skall lägga sina stora tassar.. Men imorgon skall Benson åka hem till sin matte. Jag skulle lätt kunna ha den killen boende hos oss.Så hel mysig kille. Riktig Nalle Bjärn..

Men Benson träffar vi många gånger.


Så Doris, Molly och Baloo söker nya hem..  

Baloo  Valparna sin första träff med Benson    Molly Jo träffar sin pappa    Molly Jo     Doris   Rune och Twixie   Nya Lyckliga ägarenTwixie med sina föräldrar     Skönt med bad Twixie med sin mamma Kitty    En Nalle kramar en nalle Det var svalkande att bada med denna värme som det var på Lördagen    Ser lite ledsen ut i badet.


Ha en bra vecka alla!

Och ni som är intresserade att ge nån av dessa valpar ett gott hem så hör gärna av er till mig!!

Maila eller Ring  


Puss och kram

Katja  


Ovido - Quiz & Flashcards