Alla inlägg under april 2011

Av Katja - 27 april 2011 00:16

Det har hät en hel del när det gäller att ta bilder och det har varit så himla lärorikt och nyttigt. Bilderna är av en helt annan kvalite och man fått lära sig så mycket av Rolf Mildh. Han har gett mig chansen att växa med min kamera och kunna ta bättre bilder och lära känna min kamera på en annan nivå och att hur man skall agera med modellerna och så vidare. Under flera foto sessioner så har rolf ställt upp med Ljussättning och olika kläder så har jag fått fotografera massor.

Imorgon så kommer det var hundfotografering och snart är det dags för par fotografering.. Snart så har jag min portofolio med bilder och som sagt har haft otroligt bra modeller att jobba med. Så himla roligt.

Idag har det varit lite blandat med bilderna och är så nöjd med dem. Så nu är det bara jobba mer på Ps och retusch med bilder och kontakten med modellen =)


Så snart så e man på G till andra höjder.Eloge till Rolf Mildh för detta =)


Och tack till min familj som supportar mig hemma med hjälpen att jag kan vara iväg och fotografera..


Carpe Diem!


 

Av Katja - 18 april 2011 21:55

Ja just ja.. Hade visst en blogg att kanske fykka enmassa saker och tankar och händelser i.

Just nu så är det ganska lugnt med allting..En del saker löser sig varav andra saker kanske aldrig gör det. Vissa saker är bara menat att det skall vara så som det är.

Idag har jag varit med Sofie till Ikea och fixat stolarna till föreningen. Och skaffat det som varit sönder och så. Måste ju ändra en hel del saker där ochså men som sagt man jobbar en hel del så saker blir inte gjorda som innan. Arbetet som Pers ass är ganska grävande och tungt men trivs med mitt arbete. och brukaren jag jobbar med är en härlig 21 årig tjej som det har gått en aning snett för men nu är hon på gång rättväg.

Natta har varit här några dagar för att få lite distans till allting precis som vi alla behöver ibland.

Hundarna mår bra och barnen mår bra.

Allt börjar gå till sina platser precis så som det skall vara. Bara några meter kvar till mål. Men snart e jag där hoppas jag då jag har byggt mina murar. Och där skall de vara. Ingen mer skada på dem och ingen skall riva ner dem med.

Att leva med ständig att inte duga till eller att man påtalar att jag är skyldig till saker är över nu. Nu får alla stå för konsekvenserna som händer jag tar inte på mig något av det som händer andra eller att man skyller mig för andras egen misslyckanden.

De människorna jag har i mitt liv idag räcker för mig gott och väl och de finns där och funnits där i flera år.

Man behöver inte mycket för att knäcka en person men det krävs ganska mycket energi av en person att kunna klättra upp igen och det har jag gjort igen och den stegen vandrar jag inte nerför igen. Utan det gör de som skadar och snackar skit. Bittra människor är ensamna människor. Jag är inte ensam. Jag har alla de jag behöver i mitt liv. Ochjag älskar mitt liv..


Nu är tom hälsan på G att bli bra och att jag orkar mycket mer. Men det finns tråkiga saker som händer men allt går att övervinna om man har viljan bara.

Tur att dagarna fylls med arbete, kärlek, intressen och vänner och familj..


Carpe diem!!!!


Godnatt alla!!!


 

Av Katja - 9 april 2011 11:18

Så där ja.. Nu var det dags för Utställning igen för Vilja och Mig. Vilja har blivit så himla duktig på allt som gäller utställningar och så. Det enda som jag inte kan göra är att röra hennes ben det tycker hon inte om men måste träna på det mer och mer.

Man börjar se på henne att hon börjar få andra former och blivit fin i kroppen. Valp hullet börjar av ta på henne. Och nånstans så tror jag att hon kanske börjar Löpa snart då hon har börjat markera en del ute sista dagarna..

Idag så har Sofie tagit med Sig Benson och Kitty till Nynäs och ha lite time för sig själva. Och att de skall få en genomgång av pälsen. Speciellt Bensom som sofie skall ställa ut imorgon. Kanon roligt..

Snart börjar Sofie och Kitty Rally lydnaden i Nynäshamn.. Så häftigt att Hon tar an Kitty..


Fotograferingen:

Där händer det en hel del just nu. Har fått ett Nytt namn av min Mentor och Kurslärare.

Underbarnet med Kamera.. Känns så himla bra. Det har varit en del träning med olika modeller och hundar för att lära sig mer och mer av fotografering och att kunna se att det blir rätt ljus och så. Terassen har varit ett bra ställe att öva sig på. Men nu blir det en liten studio hos min vän för att kunna ta profil och studio bilder för ansikte och så..

Nu har jag fått ihop några modeller somlärt sig att uppföra sig framför kameran men även fått några mini modeller..Så taggad.

Nu vill jag bara spara till en ny kamera. Kärleken går klockrent till Nikon D7000. Den skall jag ha vid senare tillfälle. Men tänker inte göra mig av med min trotjänare Nikon D80 bara älskar min kamera. Den har gett mig så himla mycket.

Nu önskar jag bara ibland att det fanns en person som skulle kunna ge mig beröm för mina bilder men det kommer inte att komma det vet jag.

Men desto roligare när Rolf ger mig både ris och ros..

Alla bokningar som börjar komma och rulla in..

Kanske har jag hittat min grej i livet att kanske kunna bli nånting inom fotografering. Alla ider som man vill fota..


Vikten då:

Den är som den är. Midjemåttet är 108 cm minskat från 137 cm..

Vikten är 83 kg mot 117 kg från början..

Tyvärr så har jag fått packa ner en hel del kläder och det ser tunt ut i min garderob. Tur att jag fick lite kläder av min vän Nettan. Så vill du bli av med lite kläder som du tror att jag kan ha så kom gärna med det. För vill inte riktigt än handla för mycket då det är några kilon kvar att minska..Är bara tacksam om jag får nåt.. Ha ha känner mig som myrorna nu =)

Men måste säga att jag orkar mycket mer men det har hänt lite andra saker som gjort att jag inte riktigt orkat som man skall. Det har varit en del läkare besök och fler läkare besök kommer till..

Vissa saker är tyngre än andra!

Nu skall cykeln fram och testa sig på den hur det känns att cykla då det tog på mig mycket förra sommaren att cykla med all vikt som jag hade på Mig.

Zumba fitness för sitt ochså =)


Allmänt:

Bara bra med alla mina vänner som finns för mig och min sambo som jag älskar högt i livet. Mina barn som ger mig inspiration att finnas. Mina hundar som får mig att le varje gång de möter mig på morgonen eller när jag kommer hem.

Mina vänner Nettan, Henrik, Linda, Annelie, ni förgyller mina dagar med erat stöd.. Även ni mina andra vänner som jag inte nämnt är värda guld.

Mina svärdöttrar speciellt Sofie som har blivit min team Kompis som modell för mig. Vilket team work vi gör inom foto.

Mitt arbete som personlig assistent känns så himla bra. Och fått så mycket beröm från min arbetsgivare och fått bio biljetter för uppskattningen för det jobbet jag gör =)

Så ja det finns saker här i livet som väge mycket mer att vara rädd om än det som försöker trycka ner mig.


Så Carpe Diem ni som betyder    

     

Her

Av Katja - 3 april 2011 23:24

 


You know you are in love when you see the world in her eyes

And her eyes everywhere in the world!


Av Katja - 2 april 2011 18:52

Tur att man kan göra ändringar i sitt liv. Ändringar när det gäller fotografering.. Och ändringar ja inom det mesta..

Den senaste tiden har detvarit mycket ändringar som har blivit gjorda och det känns så himla bra. Synd bara att det finns de som misstolkar saker och ting och de behöver en förklaring till allt eller måste man förklara?? Neee tror nog inte det va.

Denna helg så är det arbets helg och även lite fotografering men vädret tillåter inte riktigt det. Suck..

Men imorgon har jag gett mig inpå det att skall ta bilder. Sen har jag fått en fotobeställning tills på måndag..Kanon roligt att det börjar gå framåt med att ta bilder nu behöver jag bara rusta upp min kamera väska. Men snart så..

Tur att det finns saker och ting som kan ändra på den fronten ochså. Och är så glad för de framtida aspekterna jag har för att satsa på. Och att ,man har de som stöttar mig och vill vara med om detta med mig.

Snart är det dags för Fotokväll eller dagen för alla hundägare. Skall bara få ihop konseptet för det.. Och datum och hur det skall se ut.

Sen kommer det även komma en dag där vi fotograferar olika klänningar och modeller ur olika synvinkel. Med Roffes hjälp..Hur kul är inte detta att få hålla på med det som man brinner för. HUndar, foto, vänner, familjen..Kan en flicka bli gladare än så..


Nu skall jag och min älskling ut och äta.. Och ha en underbar kväll!!!


 

Underbart att ha vänner som betyder!!!

Ovido - Quiz & Flashcards