Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Modevecka och förkylningar

Av Katja - 15 februari 2012 11:33

Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran.

Jag har inte tid för detta då jag skulle ha börjat mitt nya jobb idag men som tur är de så är de himla gulliga på regnbågen och förstår och jag får kurera mig hemma och sen starta på nytt igen. Jag ser så mycket fram emot detta med nya jobbet och skall bli så roligt. Att kunna ha bara 10 min till jobbet känns så skönt jäntemot 1 timmes resväg innan med bil och 9mil nu är det typ 3 km.

Veckorna springer på och snart är det dags för sportlov för barnen. Kul att de har snö allafall. eller kan ju hoppas att den ligger kvar tills dess.

Under mode veckan så fick jag varje morgon av min älskling små notiser på köksbordet med en blomma till. Hur underbart är inte det. Känslan att få vara så älskad känns hem över väldigande hos mig. Många gånger har jag funderat på den där känslan älska eller att bli älskad hur den skall vara. Idag så är den på sin plats på allavis. Tryggheten,samvaron,tilliten,respekten och kärleken. Alla de finns.

Man växer som människa under åren och lär sig nya  saker varje dag nästan.

Jag har under åren skadat människor men människor har även skadat mig. Jag har nog lovat saker men inte kunnat hålla mitt ord men även andra har lovat mig saker och inte kunnat hålla sina ord. Ordet hata och älska har funnits i mitt liv ganska ofta men idag så tänker inte jag så mycket på det som varit eller så utan har gått vidare och försökt göra det bästa av situationerna.

Jag har personer som vill skada än och försöker pesta min tillvaro men det fungerar inte längre. Har blivit så mycket strarkare och låter inte de sakerna påverka mig längre.

Utan kastar bort det och skrattar bara åt det. Idag så går jag på gymmet och får bort all negativ energi genom att boxas och gå på löpband och div tränings övningar. Hundarna ser när jag mår dåligt så finns de där på engång och ger mig tröst och trygghet.

Markus och barnen finns där som en familj för mig. Mina vänner stöttar mig när jag behöver dem precis somjag finns för dem alla.

Så negativ energi blir jag av med så lätt idag. Hade hoppats att kunna hitta mig själv tidigare och kunna slå ifrån allt det onda.

Kanbara tacka några personer för detta att det blev möjligt. Så nu har jag skrivit om det negativa till det positiva.


Hundarna är fullständigt energiska just nu när det är så mycket snö och minus grader ute. Så de skulle behöva få springa av sig men vädret har inte tillåtit det alls så då har det blivit en massa träning hemma genom att träna

Tyra med att stå och gå i utställningskoppel. Hon är en klippa på detta och vi behöver inte ens belöningsgodis under träningen utan den får man efteråt. Kanon bra. Tyra har även lärt sig lite finska termer som är bra att kunna ha på henne då de låter lite hårdare än svenska så lyssnar hon mycket bättre på det.

Tindra har jag tränat med inkallning och att komma nära mig och lyssna till tilltal. Ute så tränas hon med 15 meterslina på inkallning och att hålla sig inom 15 meters radie utan att vilja sprina iväg på spår. Nu har vi gjort detta bara några gånger men tycker att hongör jätte bra ifrån sig. Tindr har även börjat stå mycket bättre och är inte alls lika hög längre på baken. Känns kanon bra. Sen får vi se vilken utställning eller hunior handling det blir för henne.

Vilja tjejen har lagt på sig några gram under dessa - dagar så på henne blir det lite fitness träning framåt då vi skall starta utställnings säsongen i april. Vilj har fått lära sig att eld är farligt och då skall hon skälla. Hon har fått lära sig att lukta på kommando. Och hon har fått lära sig de olika kommandon sitt,ligg,stå,snurra och tryck. Och hon är så himla duktig. Jag har med idas hjälp filmat in dessa träningar för att se hur det fungerar och hur det ser ut. Och måste säga att hon är så himla duktig. Har pratat med jobbet och kollat om det kanske finns användning för Vilja på jobbet och det ser positivt ut med det och frågan blev om jag kan tänka mig att iutbilda henne till vårdhund. Har en leonberger tik hos min son som blir utbildad till vårdhund och det går bra för dem och till maj blir de nog klara så frågan är varför inte utbilda även vilja om hon kan komma till användning inom mitt jobb.

Och glädja andra. För min dotter Ida kanske kan ta över sen och jobba med henne. Då hon funderar på att söka till omvårdnadsprogrammet. Men vi får se skall kolla runt lite och prata med folk som kan detta bra och hur det fungerar med allt.

Har kontaktat dem på www.vardhundskolan.se

Så får se vad det blir till Hösten ang detta.

Men roligaste är att det går framåt med hundarna och det känns kanon bra. Hur utställnings säsonger ser ut vet jag inte än. Men några sådanan skall vi klämma till då jag har skaffat en garderob för det och har nya outfits för det. Snygga accesoarer till..

Tacka svärmor för det.

Sen så har jag beställ ny vinterjacka till nästa vinter och även en ny höst jacka. Yeiii kanon bra.

Nä nu skall jag lägga ner mig en stund då huvudet snurrar en aning pga av febern..

Nästa bild bjuder jag på 2 dp som busar hel vilt och tyras min är helt underbar ..


 

Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Av Katja - 5 februari 2012 22:24


Vinterbus har det varit en hel del. Stallet med hundarna i pulka backen. Och även tempmätarna visar verkligen vilka minus grader vi har haft det denna vinter. Vad säger man Underbart när det knastrar under skorna men inte skönt när det blir för kallt...

Ovido - Quiz & Flashcards