Alla inlägg under juli 2011

Av Katja - 31 juli 2011 23:40

Så nu har det gått Några dagar igen och jag har inte skrivit knappt men det har hänt lite saker här hemma.

Vi har fått en ny Familje medlem som Heter  Kirock´s Spirit of Aiyana (Tindra). Hon är en Dp tik på 15 månader och är helt underbar liten tjej. Lite försynt av sig har hon varit i början men det börjar arta sig så här efter några dagar.

Just nu för tillfället så ligger hon vid mina fötter medans jag bloggar och sitter vid datan. Idag har det varit en stor dag både för henne och Vilja då vi har varit iväg till Brukshundsklubben och testat olika agillety hinder och det tyckte både vilja och Tindra att detvar roligt.

Vilja sprang allting som hon skulle alltid ha gjort detta. Helt underbart. Så till hösten blir det agillety kurs och lite lydnads kurser för båda hundarna.

Kitty är med Kimmo och svärdotter och har börjat sin skola. =)

Så himla roligt när det fungerar med alla hundarna. Vilja bara älskar att ha Tindra här. Så himla gulligt när de leker och sover ihop. Och när Kitty kommer så blir båda jätte glada över denna stora lurviga björn.

Idag har även min sambo varit med och tränat hundarna. Kanon roligt =)

Nu väntar vi på utställningarna som vi skall gå på. Så vi har tränat lite varje dag nu att stå och att gå..

Nu har även Ida kommit hem Yeiiiiii!!!!

Linda är kvar här denna vecka sen är det dags för henne att åka hem =(

Imorgon skall vi åka hälsa på Lotta och Yankee =) och kolla och planera lite för kommande året 2012. Nu väntar vi på Att Tindras uppfödare skall sätta ihop ett datum för Ring träning och en träff vore kanon roligt att kunna supporta varandra.

Och att hundarna får träffas och kanske leka lite.

Det som varit jobbigt nu har varit värmen som varit och man sover så himla dåligt om nätterna. Förra natten hade jag ganska hemska mardrömmar om allt möjligt. Saker och ting som jagar mig och att jag blir helt nerslagen.. huga så vidrigt..

Men tur att man har ett verkligt liv man lever och inte de som man drömmer om på nätterna..


Nu har vi bestämmt oss att det blir brukshundsklubben  gånger i veckan och grustaget 2 gånger i veckan resten av dagarna så är det lättare träning med hundarna.

Sen skall matte och husse på PT TRÄNING OCHSÅ. Och gäller att sparka sig själv i röven att komma dit. Japp så var det med det. Hur har det gått med min vikt då: Jag äter väldigt försiktigt då jag mår illa av väldigt många mat rätter.. Och att jag får sådana yrsel attacker. Men jag är under 80  kg nu och det känns helt okej. Men ibland önskar jag att jag inte skulle ha gjort denna operation för det har vaerkligen inte varit nån gyllene väg att vandra utan det har varit en riktigt Bumpy ride.


Men okej jag mår bättre och orkar på ett helt annat vis och kan ha trevligare kläder än de jag använt innan. Men jag gömmer gärna fortfarande allting. Jag köpte badkläder till Gotland men det blev inget bad för mig för kände att det skulle bli för utmanande och jag är inte redo för det än.

Kommer nog aldrig bli så jag kommer nog alltid vara en vass badare precis som gäddorna.. Gömmer mig för almänheten.

Man märker att en hel har börjat hänga men jag vet att jag kan träna en hel del bort men gärller att komma till skott att göra det ochså.

Imorgon är det dags att ta fram måttbandet och mäte lite omfång och så.

Men nu skall jag ta en sväng till min säng och testa sova lite utan mardrömmar denna natt..


Önskar er alla en trevlig kommande vecka =)


Carpe Diem!!!


 

 

Av Katja - 28 juli 2011 17:31

Så där ja!!

Nu har man varit på semester och kommit hem från Gotland och det har varit en fantastisk vecka attvara där. Det blev mycket åkande och tittande och även handla saker på Ön..Vädret var toppen om dagarna och på kvällarna kunde det vara lite sämre.

Något som jag fick erfara som var helt fantastisk var åsk vädret som var. Åskan slog ca 13000 gånger under fyra timmars tid. Det var som ett fyrverkeri och jag har aldrig fått uppleva något likvärdigt. Det skrämmande samtidigt som det var helt fantastiskt.

Filmade en del av den men var en aning skrämmande att hålla mobilen och Filma.

Hade allafall Linda som sällskap några av dagarna så det var inte bara killarna som var som sällskap.

Väl hemma så möttes man av Kitty som kändes helt underbart att få krama och rå om som jag saknat henne. Men nu har hon flyttat upp till Sofie och kimmo då Sofie skall gå vårdskolan med henne och utbilda henne till terapi hund.

Helt fantastisk engagemang av henne.

På söndagen så var det viljas tur att få komma hem. Henne hämtade jag från  mamma och det var ett kärt återseende. Så som jag saknat denna lilla yrväder. Nu när inte kitty inte hemma så är vilja ganska rastlös och man märker att hon saknar sällskap. Hon har ju fått vara med 3 andra DP :n i fyra veckor.

Det har varit livat i luckan men så himla roligt samtidigt..Man har bara älskat att ha dessa små liven hemma..

Sen känns det väl jätte kul att Linda är hos mig men tycker att det känns tråkigt att hon inte fick rå om sin son de dagarna som hon skulle ha haft kvar.

Sen så har hjärtat jag och Henke varit på en kryssning och hämtat Ida från Finland..Gissa om jag saknat henne men nu vill jag ha hem mina andra barn ochså..

Snart är det dags för alla utställningar igen.. Yeiii så himla roligt men har ju en annan utmaning framför mig som jag kommer att berätta om senare tillfälle =)


Nu är det dags för Lite matlagning kanske och lite annat mys för kvällen..


Ha det bra alla!


Carpe Diem!  

Av Katja - 22 juli 2011 19:23

Har nog aldrig varit med om maken till oväder. Jösses vad det har blixtrat på denna ö igår kväll. Det vart helt strömlöst på hela Gotland och denna blinkande det var på himlen Jisses.. 12000 blixt slag enligt tidningen aftonbladet. Filmade en del v den men tyvärr så är ju inte jag den bästa kompisen med åskvädret utan vart nog ganska så nödig..

Veckan här På Gotland har ju gått ganska fort då det har varit mycket att göra och se varje dag här. Det har varit allt från Rauker till olika höjder och utsikter besök i staden Visby en hel del bad. För killarna lasergame,bowling, minigolf,Gokart,Biljard, Pilkastning och mm.

Så de borde vara nöjda med sin tillvaro.

Det har varit olika resturanger med mycket godmat varje dag. Det har varit en del shopping och det har varit glass nere vid hamnen varje kväll. Ikväll blir det nog ingen då det regnar och så..

Och det bästa som varit för mig har varit att jag har fått Tatuera mig vid vristen..Och det står CARPE DIEM så klart ÄNTLIGEN har jag den och fick den av Mitt Hjärta Markus..

Vistelsen här på ön har varit jätte bra med olika inslag av olika diskutioner och vem som vill vad och vem som inte vill vad. Ganska intressant men det har löst sig alltid till det bästa hela tiden. Ärlighet , respekt och tillit och det bästa av allt KÄRLEK.

Har faktist haft en myskompis som hälsat på varje dag det har varit katten akilles. Så man har fått lite kärlek av ett fyrbent vän. Saknar Vilja och Kitty så in i norden. Och mina BARN huganes. Vill bara krama om dem och bara få vara med dem. Inte länge kvar så har jag dem hemma.

Det har blivit en del bilder under denna tid men har inte lagt ut så mycket.. Men måste ta itu lite mer med hemsidan..

 Tråkigaste har varit att min vän Linda fått lida en del på Ön pga en annan kompis till henne har strulat en hel del och hennes boende lev lidandes så nu får hon åka hem med mig till stockholm.


Idag fyller min son år..21 år jisses vad tiden går undan..Tyckte inte det var länge sen hans fötter var små och lena och nu stora och stadiga för att stå på egna fötter..


Tack Till Henke för denna vecka på Gotland varit roligt som alltid..

Tack till min sambo Älskar dig!

Tack till Kimmo och Sofie för sällskapet!

Tack till Malin och Matte för sällskapet!

Tack till Linda min vän som gjorde de sista dagarna lite lättsammare med kvinnligt sällskap!


Carpe Diem mina vänner!!!!


 

Av Katja - 18 juli 2011 20:55

Nu är det dag 3 vi är på ön och det har varit intressanta dagar..

Idag var det som tre barn skulle bråka om vilken mat det skulle bli när vi skulle gå äta inne i stan. Men det löste sig ganska bra till slut.

Sen avrt det en promenad ner till stan och stora torget efter maten. Jag åt kycklingfile med tzarsiki och ris och det var så himla gott..

Igår var det plankstek på TRoseen nere vid hamnen. och så klart glass nere vid hamnen. Mjukglass med färska hallon till =)

Idag kom Kimmo och co till Ön och vi vart iväg till Blå lagunen för att bada.. Så himla fint ställe att bada på och vara. Tog lite bilder därifrån. Det var blåsväder att sitta vid strandenmen i vattnet var det desto varmare. Alla andra badade förrutom jag och Sofie.

Sen vart det till cementa och ta lite bilder vis stora traktor hjulet och lite röka paus för de andra.

Sen vart det hem för att duscha och göra sig ordning för att gå äta.

Och det vart ju på tavernan.

Idag köpte jag en ny svart väska då det var extra pris inne i Visby på Åhlens. Hittade en kanon snygg data väska som stör mig nu att jag inte köpte i läder =((

Angående imorgon vet jag inte vad vi skall göra det finns inte på schemat än.

Mini golf står på schemat och jag skulle vilja gå fiska eller nåt. Skulle vara helt underbart och även fota på olika djur och så. Lite av det lantliga =)

Det som känns mest är att jag saknar mina barn så in i norden..Och hundarna hemma =(

En kitty som lökar med mig framför tv:N och en Vilja som gör sig till lags hela tiden med allt annat..


Känns en aning Jobbigt att vara själv tjej och inte nån att prata med som jag brukar att göra. Känns jätte tråkigt att bara sitta framför datan så här på kvällarna. När man skulle kunna vara inne i stan och titta eller gå nere vid hamnen eller nåt. Sitta kan jag göra hemma..

Jag får driva tiden på bästa sätt jag kan  ..

Dagarna går bra men kvällarna känns en aning tråkiga..Tur är väl att ha datan kanske och kunna spela =(


Lyssna musik är ju en räddning ochså!


På onsdag träffar jag min vän Linda i Visby yeii så den dagen är bokad med henne och Anton ..

Så nu lite annan läsning här på nätet och ni får ha det bra alla vänner!!


Carpe Diem!


 

Av Katja - 17 juli 2011 17:50

Måste först Skrika yeeeiiiiiiiiiiiiiiiii!

Så skönt att veta att man får ha en skön semester på ön utan några som helst störningar. Vi kom hit till ön igår och var runt en hel del på dagen inne i Visby och sen hälsade på campingen på några vänner och så.

Första natten avklarad och jag sov som ett barn hela natten!


Idag har vi varit ner till södraste gottland och fotograferat en hel del. Så fina utsikten det finns så man kan frömma bort sig en hel del. Något jag saknar är mina barn och mina barn.

Det har varit en givande roadtripp med pitstop på vägen med pickninck i naturen så himla mysigt det har varit. Nu har jag tagit ut bilderna och lagt in dag 1 i fb och bildagboken.

Pratade med mamma idag och de har haft det bra i vimmerby och idag hämtar de hundarna.

Pratade med svärdottern sofie och allt var bra hemma.


Imorgon kommer  de till gotland ochså och då skall vi åka till blå lagunen och bada. Så himla skönt =)

Känns ganska skönt att ha ett av sina bästa vänner med sig här på ön men som sagt saknar att min vän nettan inte följde med. Hade sett fram emot denna resa med henne =(


Så nu blir det in till visby och äta..Och ta lite kvälls bilder..


Ha det bra alla!!


Carpe Diem!!!


 

Av Katja - 14 juli 2011 06:17

Hur Fantastiskt Kan det inte bli i ens liv.Det finns de människor som är bittra och mår dåligt i sin ensamhet medans andra lever och mår bra.

Och nu kanjag säga att jag mår så himla bra. Finns saker som har stärkt mig så Himla mycket och mina vänner och min familj som finns där för mig hela tiden.

Sens innan operationen så bestämde jag mig för diverse saker och nu har jag nått många av de målen i mitt liv. Känns så fantastiskt.

Det finns människor som tror sig att de kan förstöra för mig men då säger jag bara KOM IGEN!

Finns det någon idag som får motstånd av mig att fightas: Svar NEJ .. Jag bara ler och går vidare..

Nertryckningar finns inte mer utan ahr hittat mitt självförtroende igen och att kunna bara blunda och inte lyssna.

Men mina vänner vet hur vissa saker ligger till och min familj är min borg..

Inom familjen så har vi en regel och det är att hålla skiten utanför.


Så om du nu absolut vill prata skit om mig och min familj så gör det om saker och ting som stämmer och se till att du har stöd i det du säger. Och se till att du har vänner som stöttar dig efter eller familj. För ensam kommer man ingenstans. Och det har visst inte vissa gjort i sitt liv utan de lever kvar i nån slags Limbo.


Äntligen Äntligen så är alla bitar på sin plats och jag kan välkomna Världen i min famn!!!


Nu skall jag bara njuta av min semester och få vara med min underbara sambo och familj!


Som Jag ÄLSKAR oss!!!!

Det har blivit helt underbart av alla svängar och Problem som funnits!

Att vi kunnat prata genom allt och förstå varandra som vi gör känns underbart!!!

Älskar bara känslan att få vara lycklig med dig och mina barn och mina vänner och våra Hundar!


 


Carpe Diem  

Av Katja - 5 juli 2011 20:31

Det kan kännas annorlunda och det kan bli annorlunda med saker. Just nu så är det en aning annorlunda då barnen inte är hemma då de är hos sin pappa och har sommarlov. Ida har åkt till Finland till Viljas uppfödare och ha det bara bra och få lära sig även lite mer av Nina hur det går till i en kennel. En bra merit för Ida som vill jobba med hundar i framtiden och vill satsa på Junior handling =)


Vad händer här hemma då?

Jo just nu så har jag tre Dp:n här hemma som är bra galna och med mycket fart i. Så himla underbara att få ha göra med.

För tillfället så leker Keke och vilja drgkamp med en leksaks trasa.. Jisses att skratt musklerna får jobba.. Varje dag så har vi varit en sväng till skogen så har de små liven varit helt lyriska för att få springa så mycket och få jaga varandra. Och att med Vilja så är det lite träning att kunna gå fint i ringen. Nu har vilja tappat de extra grammen som hon hade lagt på sig och var en aning tung så nu e hon i fin trim. Har tränat en del även att bygga bättre muskler för henne men hon e dock ändå en bebis fortfarande. Men snart så får vi börja träna aqillety ochså. Kul som attan skall det bli. Till helgen är det meningen att jag skall gå köpa några hinder och ställa dem på baksidan så hon får känna på dem lite innan det är dags för kursen.


Lilla Kitty då hur är det med henne:

Jo hon har haft en jätte svår och jobbig löp igen tycker så synd om henne när hon skall löpa. Hennes mage blir så himla dålig och det är bara spring ute konstant men men tur att hon löåer bara 2 gånger om året. Snart är det dags för henne och svärdottern att börja vårdskolan och utbilda henne till Terapi hund. Så himla roligt.

Tur att man har sofie som vill göra detta med henne då hon har potential för det. De har ju gått en rally lydnads kurs ochså tillsammans. Roligt när et är en leonberger.

En leonberger som bara vilja älskar att busa och sova med. Hennes egen levande myskudde och sova på.


Bara tre dagar kvar sen är det semester för mig.. Yeiii känns så himla bra att få ha det för det behövs.

Men trivs med mitt jobb som assistent ochså.


Vikten: Den går ner sakta men säkert och har minskat en hel del i kläder från storlek 56 till 42 är inte helt illa.

Men det har varit tufft att fightas med då jag har en tendens att må illa av olika maträtter och vissa sötsaker så det gäller att hitta en bra väg att gå på och trivas med.

Vikt från start:

Augusti 2010 117 kg

December 2010 109 kg Med två veckors flytande med Modifast innan operation

December 2010-12-06  105 kg och 137 cm runt midjan..  

Juli 2011 78 kg och 100 cm runt Midjan   

Klädstorlek 2010           56

Klädstorlek 2011 Juli    42-44

Humöret mycket gladare och struntar i saker och ting som sker. Folk som beter sig illa är en fis i rymden för mig och tar inte konflikter med dem längre utan struntar i dem.

Orkar mycket mer att göra utan att bli trött. Min astma har blivit mycket bättre.

Älskar att vara ute med mina hundar och även hos hästarna det lilla jag är ute hos dem..

Men vet ochså att livet känns mycket bättre och man får må bra. Så i längden gör det inget att må illa kanske av vissa maträtter..


Snart är det dags för semester På gotland och en resa utomlöands med min sambo.

Träningen njaaa hur går det med den hahaha.. Jätte bra hörni med kortet hängandes i hallen haha...


Sen så har min andra son flyttat hemifrån tillsammans med sin flickvän.. Känns ganska bra faktist då jag kunde tycka att det var för många vuxna under samma tak ett tak..

Så nu är det lugnt här hemma hihi..


Men saknar dock mina stora barn men som sagt de är ju vuxna och har bra liv med sina flickvänner och det gör mig glad som mamma och som svärmor då jag har en bra relation till tjejerna, 


Nä nu är det duschen då jag har en lång arbetsdag imorgon..


Carpe Diem!


 

Av Katja - 3 juli 2011 21:01

Tiden har gått en hel del sens jag var här inne och skrev..

Ja man har ju haft massor att göra. Arbetet har tagit sin tid och det har varit tungt och sen har inte jag bara haft orken att vara vid datan. Så iphone har varit min kompis ett tag att gå på nätet med.

Just nu så har jag lite paus från utställningar utan det blir till augusti igen med det med Vilja och Keke.

Min egen vikt är som det är. Är under 80 kg och det känns ganska bra med det. Det enda som är alla kläder som man fått göra sig av med och att klädes kontot lider just nu men tur att man har vänner som jag fått enb del klä'der av att använda just nu..Visst har jag köpt en del ochså men som sagt vågar inte ge mig in på för mycket. Fotandet har en paus just nu. Tar bara bilder på lite häst och hund och det som faller.


Beställningar tar jag igen nog till hösten..


Just nu så väntar jag på mina semester veckor wihaaa.. Gotland och utomlandsresa på sikte är det...


Nu lite annat för kvällen!!!


Ha en bra kväll alla!!!!


 

Foto: Annika. Hohental

Ovido - Quiz & Flashcards