Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Torped eller bara snurrig

Av Katja - 23 januari 2011 00:00

Det har varit ganska så tuff vecka som varit och man har haft ganska mycket tankar kring det som sker och det som jag anser borde vara själv klara saker. Men så är det inte.

Åren ändrar inte på vissa saker så är det bara. Under dessa dagar så har jag märkt att det är inte värt för mig att lägga ner mödan att duga til eller vara något som jag inte är. Eller se till att man ser mig eller öppnar ögonen om jag har något att erbjuda eller om jag kanske skriker och låter. Varför skall jag behöva kämpa för något som aldrig kommer ändras. Då det inte har ändrats på så många år.

Idag har jag sagt ifrån mig saker som kanske inte borde bli sagda eller kanske inte borde yttras om. Men varför in i helvete kan jag inte hålla munnen då..Eller var det bra att kanske säga det som jag sa. Låter det vara för denna gång.

Men jag vet att diskutionen är inte över än. Finns säkert massor att säga om olika saker. Men idag fick jag mig även en tanke ställare angående mig själv och hur jag ska vara och lägga fram saker.

Under många års tid har jag levt under en viss press att våga finnas till och våga göra saker ifrån mig. Har sökt någon slags bekräftelse att duga.

Varför:

Jo jag har hela tiden tyckt att jag har varit så himla tjock och ful att inte duga till. Utan då har jag spelat någon slags roll som inte varit jag. Har skämtat och skrattat och försökt att vara rolig i alla lägen. Men det har varit ett yttre som inte ens stämmer.

Jag har inte orkat med saker som jag borde ha gjort. Jag har lovat saker att göra men så glömmer jag bort dem för att jag är redan så slut med allt annat och att bråka hit och dit om allting. Och att skydda mig själv från lögner. Lögner som andra från mitt förflutna har skapat för att svartmåla mig och få mig att se ut som en galning. Men det lyckades inte de med utan står stabilt på mina ben än.

Varav idag så bor mina barn med mig och alla har en stabil grund att stå på något som jag strävat efter i flera år. Idag kan jag säga att det var värt varenda svett droppe varendra tår som runnit. Varenda slag som behövdes.. Men det bästa av allt är att se att barnen mår bra. Klart det finns avikelser varje vardag men inget svårt nog att som inte skulle gå lösa.

Det enda som blir av allt är att jag mår ständigt illa av all stress som varit och att ätandet klarar jag inte av som man ska. Så operationen känns en aning jobbig just nu men vet att i slutändan så har jag gjort rätt för mig själv.

Då jag känner att det är mycket lättare att röra sig och att man flåsar inte på samma sätt.


Det finns en person idag som stog på sig om sina åsikter och fick mig att tycka om henne mer idag än tidigare. Allt det man fått skrika allt det man har sagt har gett resultat att stå på sig och inte smita ifrån utan ta tjuren i hornen och stå på.

Nu önskar jag bara att man går vidare och ser det positiva ur det hela.

Även trasiga kroppar har vackra själar..

Allt det vi upplever och får vara med om är bara en erfarenhet mer att kunna leva vidare i livet och göra det som känns rätt att göra.

Jag har lite saker som jag måste reda ut vad jag vill ha ut av allting men jag vet vart jag är på väg i mitt liv.

Har levt 40 år av mitt och skall leva 40 år till minst sagt hehe.


Och imorgon skall jag kliva på vågen och se om den har gett mig mitt andra mål..Hoppas på det.. Snart kan jag börja rida igen något som jag saknat. Ja ja kan misstolkas men nu handlar det om hästen Saela..


Nu skall jag nog försöka gå sova då klockan är 00.31 och skall upp tidigt och släppa ut hästarna på morgonen..

Så ha det bra!!

Carpe Diem!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards