Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Händelserikt

Av Katja - 30 januari 2011 22:00

Kunde ingen tala om för mig att det skulle bli ett sådant här helvete med vissa saker så hade man nog kunnat tänka om. Men ibland så är man bara för efterklok men man tänker sig inte för alls fast man tycker att man har gjort ett bra val eller beslut i sitt liv. Men vissa saker man får höra ändrar ens syn på saker.

Och någonstans så tycker jag att en kvinna blir alltid ner trampad oavsett vad man än gör eller säger. Man ger sig vika och man håller sig undan det som är obehagligt men ändå så fölföljer vissa saker än hur man än sparkar ifrån sig och skriker ifrån sig.

Man kan ha ett helvete på många sätt och många sätt är svåra att hantera men idag så har jag fått mig en funderare över saker och ting hur de borde vara.

Vissa saker har man bara inte uppskattat på rätt sätt förran det kanske är försent.

sÅ DET HAR VARIT EN GANSKA HÄNDELSERIK VECKA. Men den avslutades ganska bra ändå.

Familjen har varit och åkt skridskor idag några timmar och sen har det varit lite prat om hur tjejerna vill ha det på veckorna med hästar och allt. Och sen har vi planerat in att Simon skall få börja spela fotboll. Han skall testa det i två söndagar hur det känns innan vi bestämmer oss för att betala medlems avgift och sånt.

Till Matilda har jag hittat en dans och sång som hon vill gå på. Så det skall vi kolla upp bättre. Så det kommer bli händelserika veckor. Idag så bokade jag även biljetterna till Gotland.. Men denna gång blir det inte folkrace för hela slanten utan det blir mycket annat istället..

Imorgon får jag veta om det blir nytt jobb och hur det kommer att se ut. Men har sökt ganska många nu men det är ett jobb som ser väldigt bra ut och att jag skall få den så alla fingrar korsade just nu. Men det som känns bra är att jag kan ha mina hundar med mig på jobbet om jag vill =)


Sen har det inte blivit mycket att väga sig och så utan får ta sådant nästa vecka istället. Men känner att det händer skaer fast jag känner mig som en köttbulle. Men jag märker att söt saker är ingen hit att äta för mycket av. Men dricker alldeles för lite. Men däremot har jag planerat det för Zumba fitness nu som jag skall starta. och det blir för alla som är nybörjare och att ingen skall känns sig att att man blir uttittad eller nåt utan detta är för allas skull och på detta viset göra nytta och samtidigt bränna kalorier och minska midjemåttet. Två gånger i veckan kommer ett tjej gäng träffas och ha zumba fitness.. Kul som attan. Ser verkligen fram emot detta..


Idag så åkte Jetro hem med sin husse. Det har varit kul att ha han här men vilken kille och ta sönder bollar hehe. Idag så tränade jag och vilja en del att gå inför utställningen. Men måste träna mycket mer. Kanske med köttbulle i byxbenet eller nåt. Hitta något bra sätt att få henne att inte studsa så mycket mot mig. Men träning träning träning.. Varje dag lite i taget nu i två veckor så. För den 12 februari är det utställning för Vilja.


Idag så har hela familjen åkt skridskor och barnen var jätte duktiga. Huga själv så har inte jag åkt på över 20 år men höll mig uppe utan att ramla me som sagt det gick lite stelt till men attans snart så. Nästa gång skall vi åka i ishallen några timmar så killarna får spela lite med klubbor och så och att barnen skall få lära sig åka lite bättre.

Jag skall nog testa mig lite mer och åka. Bra konditions träning om inte annat.

Just för stunden så funderar jag på hur saker och ting kan bli så infekterade och hur kan man säga vissa saker.

Idag har allafall Saela och Daggis tösarna blvit skodda. Nu kan de stappla på i hagarna och man kan ta en ridtur i vinter vädret =)


Idag känns det som jag skriver bara en massa skit men aaa.. Idag har huvudet varit en aning snurrig..

Så nu blir det sängen och kramas med kudden och sambon..Njaaa han snarkar redan =)..


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards