Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Förvirrad

Av Katja - 18 april 2011 21:55

Ja just ja.. Hade visst en blogg att kanske fykka enmassa saker och tankar och händelser i.

Just nu så är det ganska lugnt med allting..En del saker löser sig varav andra saker kanske aldrig gör det. Vissa saker är bara menat att det skall vara så som det är.

Idag har jag varit med Sofie till Ikea och fixat stolarna till föreningen. Och skaffat det som varit sönder och så. Måste ju ändra en hel del saker där ochså men som sagt man jobbar en hel del så saker blir inte gjorda som innan. Arbetet som Pers ass är ganska grävande och tungt men trivs med mitt arbete. och brukaren jag jobbar med är en härlig 21 årig tjej som det har gått en aning snett för men nu är hon på gång rättväg.

Natta har varit här några dagar för att få lite distans till allting precis som vi alla behöver ibland.

Hundarna mår bra och barnen mår bra.

Allt börjar gå till sina platser precis så som det skall vara. Bara några meter kvar till mål. Men snart e jag där hoppas jag då jag har byggt mina murar. Och där skall de vara. Ingen mer skada på dem och ingen skall riva ner dem med.

Att leva med ständig att inte duga till eller att man påtalar att jag är skyldig till saker är över nu. Nu får alla stå för konsekvenserna som händer jag tar inte på mig något av det som händer andra eller att man skyller mig för andras egen misslyckanden.

De människorna jag har i mitt liv idag räcker för mig gott och väl och de finns där och funnits där i flera år.

Man behöver inte mycket för att knäcka en person men det krävs ganska mycket energi av en person att kunna klättra upp igen och det har jag gjort igen och den stegen vandrar jag inte nerför igen. Utan det gör de som skadar och snackar skit. Bittra människor är ensamna människor. Jag är inte ensam. Jag har alla de jag behöver i mitt liv. Ochjag älskar mitt liv..


Nu är tom hälsan på G att bli bra och att jag orkar mycket mer. Men det finns tråkiga saker som händer men allt går att övervinna om man har viljan bara.

Tur att dagarna fylls med arbete, kärlek, intressen och vänner och familj..


Carpe diem!!!!


Godnatt alla!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards