Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Inget och allt!

Av Katja - 5 oktober 2011 23:04

Jahaja det är onsdag kväll nästan Midnatt och jag skall blogga som vanligt alltid på natten.. Som ikväll så kanjag inte sova igen.. Hatar dessa kvällar då jag bara inte kan krypa i sängen och Blunda. Jag hör att det byggs timmer stockar här och där.. Just nu så lyssnar jag på hur klockan tickar framåt.

Under senaste dagarna så har det varit jobb och ännu mer Jobb.. Men trivs med mitt arbete och allt som det innebär.

Jag har minskat lite i timmarna men samtidigt så behövs det ochså.

Sista tiden har blivit en stick period igen på att sticka tröjor till Hundarna och att jag har fått beställningar även på tröjor.

Bara roligt att kunna sticka även till andra. Nåt jag önskade just nu är att jag skulle vilja lära mig att sticka raggsockor..

Men måste nog göra en beställning på det istället =) eller kanske kolla med henne i garnbutiken om beskrivning eller att hon kanske kan visa mig. Annars får jag gå till mamma eller nåt för det är nåt jag vill lära mig.. Det är bara  hälen jag behöver lära mig..

Har haft mammas och fasters hundar här några dagar så det har varit en full Dp power här hemma men det har varit roligt med dem ochså.

Både vilja och tindra vart jätte trötta efter alla de nadra åkte hem så de har sovit en hel del sens igår.

Idag har Vilja varit lite över aktiv men inte mer än vanligt.

Just nu så funderar jag över lite foto ider som jag vill få det till. Och på tisdag skall jag fota lite mystik och spänning =)

Skall bli riktigt roligt med det. Har några sessioner på G.

Lika så min kennel namn e klar för att sökas på. Och hoppas verkligen att den går genom.

Skall bli riktigt kul att kunna födda upp valpar senare i framtiden. Det händer ju en del Just nu när det gäller hundarna.

Sista utställningen för i år närmar sig med storm steg. Så imorgon är det träning igen med alla hundarna.


Jag själv då: Hur är det med mig? Njaa har inte kännt efter riktigt än då det har varit en hel del knas saker som hänt. Har inte kommit igång med ätandet och drickandet ordentligt och det märks om dagarna då jag går runt med yrsel och illamående. Ja det var verkligen ingen dans på rosor efter operationen. Skulle nån fråga mig om jag skulle göra det igen så skulle svaret vara NEJ ALDRIG.

Ja varje månad så har det hänt en hel del och jag blir mer och mer arg för alla kläder som går åt spillo för jag kan bara ha dem i kortare stunder sen är de för stora. Till vintern skall det bli kul och se vad som väntar mig och vilken jacka det blir att ta på sig eller köpa rent av.

Några byxor skall vi inte snacka om.. Har fått köpa nya och alla mina mjukisar är ju så stora att de kan man dra under armarna tom.

Hru skall detta sluta.. Och vad skall man skriva om hänget som blir över.. Ja den finns men trodde att det skulle vara värre. Men njaaa kanske får jag bukt med den med träning. Hoppas hoppas men skall på konsultation ang magen och brösten snart.

Ja vad vill man göra med dem? Ingen aning.. Magen ta bort överflödiga men brösten är ett suddigt dilemma.

Har även hittat en knöl på handen.. Svaraen ang den får jag 19 Oktober.. Och snart är det dags för ett års kontroll på ersta..

Så nu har jag nått 75 kg målet och 70 kg målet riktigt nära. Men där vill jag stanna men verkar vara omöjligt då kroppen är inte klar med min vikt än. Men under 70 kg känns som min identitet och personlighet försvinner.. Hjälp det vill jag inte..


Så nu har man bytt byxor med dottern ochså och det kändes jätte knasigt för mig..

Nä nu skall jag försöka se till att ta kudden och blunda några timmar.. Har lite att stå i imorgon!..


Ha det bra alla!

Puss och kram


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards