Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Spännande Vecka

Av Katja - 10 oktober 2011 22:47

Jahaja då satt man här igen då och skall skriva lite. Har ju inte kunnat uppdatera sidan då min data har varit så elak mot mig och inte fungerat som den skall så då har jag inte heller skrivit någonting.

Men nu är den igång igen för nya äventyr med mig och mina bilder, hundar, ja och mycket mer.

I helgen som var så var jag och min lille son Simon på Folkrace På eneby banan i Nynäshamn. Det blev en hel del bilder tagna den dagen. Men det var såå kallt. Så tom jag knackade tänder och ville bara till något varmare. Stog tyvärr inte ut med det kalla och blåsten så åkte därifrån Innan finalerna började. Så det blev att Åka till Ph för att äta med Simon och min vän Henke.

Det var ganska skönt att komma till värmen men på pizzerian så hade de ytterdörren öppen vilket kändes helt galet kallt.

Men men jag fick i mig lite mat och sen var det dags att åka hem. Denna lördag var en trevlig dag på folkrace och träffa lite folk som man inte träffat på ett tag igeN. Alltid lika roligt och att det uppskattas att jag tar bilder.

Denna vecka som varit har ochså varit en hel del skogspromenader. Kanon skönt har det varit och det känns i magen på mig att jag är ute och rör på mig. Då mina tarmar har en tendens att stanna till mellan varven.

IBS inget att leka med då den sjukdomen sätter igång så har man en tarm som går på Högvarv istället.


Denna vecka har hundarna fått träning i skogen att vara nära matte och att vi har lekt lite kurragömma med dem. Och de stor trivs med det.

De närmaste dagarna som kommer hoppas jag att de skall gå undan då jag verkligen ser fram emot helgen och allt vad den har att erbjuda. En sak är säker att den blir inte tråkig på något vis..

Det är en hemlighet ännu men skriver om det sedan hur och vad det har varit.

Nu har även foto kursen startat igen och denna gång så vill jag att Min dotter Ida skall vara med på denna Kurs..Alltid kul med fler i familjen som intresserar sig för fotografering.. Och även vara som modell till mig när jag fotar.


Skall ut och fota en session någon dag här nu.. Har kommit på flera ider som jag vill fota.. Har även miljöerna klara.. Måste bara fixa kläderna och lite annat så att det skall bli så perfekt som möjligt..

Älskar olika foto utmaningar. På lördag blir det en sådan...


Vikten och min op har jag inte så mycket att skriva om just nu mer än att jag mår illa nästan dagligen och känns som man skall gå svimma stup i kvarten..Så anser att allt är inte som det ska och nu har jag testat i flera dagar att äta verkligen den mängden jag ska men det får mig att bara ligga på soffan som en död fisk. Och jag känner att mitt humör är ganska så gungig just nu men jag är inte llika arg.

Försöker få i mig vätska men usch fixar inte den rätta mängden som 2 liter om dagen.. Idag känner jag mig som en uppblåst ballong. Åt ett grönt äpple vilket jag borde ha låtit bli  

Idag fick jag höra en del saker som jag inte vart ens förvånad över.. Fy säger jag bara om vissa vuxna människor. Att de inte skäms med det de håller på med. 

Vissa saker är bara inte okej..

Nä nu blir det nog bingen för mig för känner att febern är på väg tillbaka. =(


Carpe Diem!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards