Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Grustag

Av Katja - 24 oktober 2011 22:19

Nya tag till December!


Och så var det dags att se till att börja trimma till hundarna inför December och Utställningen Stora stockholm. Så nu har jag lagt upp ett schema som jag skall följa med hundarna och sen även att se till att utfodringen fungerar bra för Hundarna då vilja har en tendens att lägga på sig lite.

Så jag har införskaffat en ny skål till henne som skall hjälpa att hon inte kastar i sig maten och att ta det en aning lugnare.  

Nu har jag även testat att bara ge henne färskfoder för att se om det hjälper att se om det är spannmålet som gör henne rundare men så är det inte utan hon är bara en hund som lägger gärna på sig extra gram. Så gäller vara ganska noga med utfodringen på henne och se till att hon får röra på sig rätt.

Så idag var vi till Grustaget med Vilja och Tindra. Kalas roligt tyckte tjejerna som sprang precis överallt. Tom med Jag som Matte gick ner för grustaget några gånger för att få min motion som jag behöver. Men nu börjar det gå bättre för mig och flåsar inte längre som nån skulle ta kål på mig. Så flåset har man fått upp en aning. Känns bra med det .. Tror även att Tindra och vilja tyckte det var roligt att matte kastar sig ner för slänten ochså. Även Carro och Ellinor var ochså med och hade Angel med sig. Duktiga Lilla tös som ochså sprang upp och ner för slänten.

Idag fungerade även inkallningen jätte bra fast Tjejerna vittrade en aning nånting.

Lilla Tyra fick stanna hemma med Ida då hon är för liten att följa med och springa runt i ett grustag.  Men vi har tränat att gå i koppel och det fungerar så himla bra. Idag var vi upp till Svärföräldrarna och hälsade på för första gången. Det var spännande. Att gå i koppel är en konst för lilla Tyra men sköter sig så himla bra. När vi skulle hem så sprang Matte och Lilla Tyra sprang efter och var kanon duktig på att följa efter. Men roligaste var att få komma hem till Vilja och Tindra.

Idag så har Tyra även varit en knasboll och kastat runt Löv som kommit in i hallen och tyckt att de är jätte roliga leka och smula med.

Imorgon Blir det Lite foto om vädret tillåter. Skall försöka ta en grupp bild på tjejerna i löv hög. Skall ta hem lite löv och göra en liten hemma studio på baksidan då det finns så himla bra ljus där och Mjukt ljus =)

Men som sagt gäller att få dem att stanna kvar och ta bild.

Morgon dagens bestyr för mig med andra ord.


Imorgon skall även jag försöka komma till provtagning som jag försökt med nu i några dagar. Men minnet är kort .

Med min vikt så har det väl inte hänt så himla mycket med än att det går neråt och även visar sig i centimeter. Ganska bra.

Start i Cm va 137cm runt midjan och Nu är det 93 cm runt midjan..så - 44 cm mindre runt midjan och - 45 kg mindre i vågen. Och jag orkar på ett helt annant vis. Men det är ingen höjdare med maten. Förbannad på alla kläder och Byxor. Ingen vinterjacka har jag hittat än =(

Kanske borde kolla lite mer efter en jacka men aaa..

Något som är nytt är att jag har varit hos Pernille och fått provrida hennes häst Totte. En helt underbar Häst att rida. En utmaning som jag har fått träningsvärk av och ont i rumpan.. Men det kanske skall vara så att man känner att man har gjort nån nytta.

Men jag saknar ridningen och dess utmaningar som den har att ge och som alla vet så älskar jag western ridning.. Så några dagar i veckan så skall jag få komma ut och få rida. Behöver en avstickare mellan varven och bara glömma vardagen och dess stress med arbete och diverse saker.

Att djur kan ge den effekten är helt underbart. Att ha mina Dp:n och få mysa med kitty mellan varven och få rida är fantastiskt.

Lilla Kitty bor Ju hos Kimmo och sofie då hon utbildas av Sofie till Terapi hund. Och det fungerar jätte bra för dem. Men under veckorna så är Kitty hos oss då Sofie och Kimmo Jobbar. Så man får lite leonberger mys..

Snart är det dags för mig att ta hand om några Dp:n till i en vecka. Mina favorit killar kommer Gustav och Keke..

Full rulle och Livat i luckan blir det =)

Så nu är det Kudden för skall upp tidigt och ta lite prover och göra några ärenden innan det är dags att Jobba Lite!!!

Härligt besök imorgon av sötnöten Natalie.W somkommer ochså Imorgon =)


Carpe Diem!

Min Lilla Trio av prinsessor! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards