Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Människans bästa vän

Av Katja - 9 september 2010 10:53

Kollade runt lite på nätet och hittade så himla fina dikter och så om hund människans bästa vän. Den trognaste vännen man kan ha. Men många människor tar tyvär inte väl hand om sina djur så som de borde.

Kanske denna dikter och så får vissa människor öppna sina ögon för sina djur!




Han bad inte att få komma till Dig

Han kom för att Du ville ha honom

Han kom till Dig för att ge Dig vänskap,

då andra sviker,

sympati då andra är emot Dig,

trofasthet då andra baktalar Dig.

Han kom för att ge Dig kärlek

då Du känner Dig utelämnad,

sällskap då Du är ensam.

Han gör Dig på gott humör då Du är ledsen,

tar emot Dig med glädjetjut

då Du äntligen kommer hem.

Han är någon som behöver Dig,

någon att smeka, leka med

och ha roligt tillsammans med.

Han är beroende av Din omtanke

och Din kärlek

Han protesterar inte

då du missförstår honom

Han är utlämnad till Dig
på både gott och ont.

Han ger Dig sköna,

avkopplande promenader.

Han ger Dig sällskap


Han ger Dig kärlek och glädje.

Han vaktar och skyddar Dig.

Han varnar om främmande kommer.

Han överger Dig inte så länge han lever.

Han ger Dig trygghet.

Vad ger Du?


Av Anders Hallgren


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards