Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Skogen och mera skogen

Av Katja - 12 september 2010 18:31

Så nu har man fått in en vana att börja gå i skogen..Känns jätte bra..Så det blir lite svampar och som idag så blev det blåbär 7 liter..Ganska bra..

Hundarna har fått en hel del motion denna helg i skogen.. Kitty har verkligen fått springa och jag har ju haft även Kekkonen här. Lille kille är som ett evighets batteri när han springer i skogen.. Nala tösen har sprungit så har hon oxå deckat på kvällen när hon åkt hem med sin matte Nettan..

Imorgon börjat det träning med cykel..Hoppas verkligen att Kitty fungerar ihop med cykel så att vi kan ta motions pass om kvällarna.. Sen skall det även sättas in rätt mat kost för Kitty och jaaa så klart för matte ochså..

Nu har vi bestämt att det är bara godis lördagar i dett ahus för alla. Ingen läsk eller nåt om veckorna utan bara lördagar.. Jisses nu hoppas jag verkligen på detta då jag har träff med Ersta slutet av September. Hoppas verkligen på en ny Katja snart men måste börja fixa redan själv..


Så matte ska ner i vikt och Kitty ska upp i vikt men båda behöver muskel arbete..      

Nu har även Ida och min sambo fått sina cyklar så bara börja cykla om kvällarna eller på dagen..

Just nu vid skrivandes stund så ligger nästan alla och sover..

Kitty snarkar,Husse snarkar, Matilda snarkar jisses alla snarkar i detta hus..  

Sitter och tänker på min vän Linda hur hon har det och hur mycket hon får kämpa just nu.. Sänder en styrke kram med vinden till henne och hoppas att allting blir bra för henne..

Vännen jag finns för dig när du behöver mig..  

Idag så påträffade vi maffiga hästar när vi var och plockade blåbär..Jag vart så kär i dessa kraftfulla hästar som stog i hagen..Så MAFFIGA....

De fick mig att tänka en stund hur ett så stort djur kan få mitt hjärta att bulta några extra slag..

Helt otroliga..

När de vände sig mot mig när jag skulle ta bild kunde jag känna sådan kraft från dem som ej går att beskiva..De ögonblicket kändes magiskt på något vis..

Så underbara..

Dagen har varit jätte fin med min vän Nettan som vanligt..

Tack för idag alla !  


         

Puss och kram

// Katja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards