Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Fartig vecka

Av Katja - 9 november 2011 23:28

Nu har det gått en vecka sens jag fick det mindre bra läkar beskedet och det har varit en tuff vecka att hantera sin Räddsla. För humöret har verkligen varit upp och ner för mig. Och känns som jag glömmer hälften av vad jag skall göra och så.

Denna vecka tom är en ganska fartig vecka med 7 st dvärgpincher här hemma. Då jag är hundvakt till 4 stycken utöver mina egna.

Mamma och moster och faster är i finland på Min kusins bröllop så då tar jag hand om hundarna och det är livat i luckan lovar jag. Men det fungerar ganska bra då man skaffar rutinerna direkt och talar om för hundarna att vem det är som bestämmer hemma och att de skall inte få till det att börja bråka. Så nu har allting verkligen lugnat ner sig.

Tyra tycker att det är roligt när hon har en jämn gammal kompis här som leker med henne.

Tindra och vilja är överlyckliga för att killarna är här och Tindra glömmer bort lite av att honinte är skendräktig och att hon inte faktist har några valpar.

Mycket spring i skogen med alla hundar för att få en lugnare eftermiddag.

Men härligt att ha dessa små vänner här då man mår som man gör mellan varven.

Har även tränat med Vilja och Tindra varje dag inför stockholm. Ena dagen att gå med utställningskoppel och ena dagen att stå och stå på trimbordet. Sen har vi vilo dagarna och bara busar i skogen eller hemma med leksaker och så.

Får ju inte trötta ut tjejerna.


Och nu är även Keke här så det blir även träning med han ochså samtidigt. Bara älskar dessa hundar och deras härliga energi som de har och kunna ge mig glädje om dagarna.

Nu när jag är hemma och sjukskriven så får jag lite tid att sitta och sticka hundtröjor och mössor till de som beställt mössa.

Sen vart jag iväg idag och fotade lite en samuraj session. Kul grej men hade velat ha en aning bättre väder och att jag hade varit bättre överens med min mya kamera men det får gå. All träning ger färdighet och manlär sig mer varje gång men man glömmer vissa detaljer när man fotar.

     

Manliga Modellen är Rolf Mildh som jag även går på Foto cirkel hos med min Dotter Ida för att lära oss Bättre. Tyvärr så mådde inte roffe så himla bra när vi tog bilderna och jag var en aning irriterad på min kamera. Men lyckades få några bilder som jag vart jätte nöjd med.

Har även försökt att ta fart bilder på alla hundar när de springer i skogen men lyckas inte så bra och att ljuset skyms i denna skog ganska bra så får testa på en mer öppen fält för att ta spring bilder.


       


Och som vanligt jag uppe sist av alla och kan inte sova som vanligt.. Magen värker och huvudet ochså.

Inte ens kvälls te hjälper att kunna sova. Nåjaa stressat idag igen som vanligt. Men kroppen har en lustig sätt attvarna när det är dags att tagga ner och gå ner i varv.


Imorgon blir det nog att ta med några hundar till stallet och låta dem springa lite i paddocken och testa ta några bra bilder eller så.


Men ja just ja hur går det med min vikt då??

Hmm det går neråt sakta sakta och det är bra för att min kropp händer inte med på dessa svängar och det känns som att jag vill inte ens äta nåt för allt smakar bara skit i munnen.. Hmmm..

Men har minskat en hel del i cm. från 137 cm ner till 92 cm runt midjan. Och huga benen och rumpan försvinner helt och håller.. Galet galet.. Men men  sådant man får ta. Men har knappt några kläder att använda och känns som jag inte vill lägga ut en massa pengar på kläder just nu när det finns andra hål att stoppa dem i.


Nåjaaa nu är det dags för kudden kanske eller?? nee tv en stund och sen sova..


Ha en bra dag imorgon alla!


Carpe Diem!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards