Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Vilken Vecka

Av Katja - 15 november 2011 20:50

Jisses vilken vecka det har varit för oss här hemma specifikt för mig som är hemma just nu och sjukskriven, Fick ju ta hand om sju st dvärgpincher och även kitty leonbergen på torsdagen och fredagen. Det var en pers att gå genom men jag lyckades till slut. Det var bara att lägga in rutinerna och hålla huvudet högt. Men det var tok jobbigt med två st valpar i huset och sen alla vuxna hundar på det som tyckte att valparna var överallt. 


Men igår så åkte fyra st hem och jag mår så dåligt att jag vet inte vart jag skall ta vägen. Så slut efter denna vecka. I tre sista dagarna så har det varit tårar och mentalt helt slut. Så om någon säger att det är lätt så är det inte. Jag förstår att en flock som lever ihop o man har rutinerna är en skillnad men när man tar hand om olika hundar från olika hem och försöka få dem att fungera så  var det ett jobb som fick mig att nästan brista. 

Men jag fixade det och alla hundar nöjda och jag får vila upp mig eller?? Jag har ju mina egna kvar hemma och vi har kronsovit en del på soffan och idag så har vi bara slappat på soffan för har verkligen inte orkat med nånting. Inte ens orkat svara på mess som många har skickat idag. 

Jag har verkligen ork eller lust till nånting just nu. Och är nog ganska rädd då jag skall på hjärtulttra imorgon på sös. 


Denna vecka kan jag summera med att det har varit såå tufft att en del av allt gått till stöpet. Men jag hoppas på att kunna återkomma igen snart efter alla läkare besök och att få svar på allt man är rädd för just nu. Jga har gått med huvudvärken nu i flera veckor och det börjar kännas och att jag sover inget om nätterna. 

Tycker synd om alla runt mig som måste härda mitt dåliga humör.. 


Har faktist tränat hundarna inför stora stockholm och det fungerar jätte bra med alla. Vilja har blivit en aning slimmad och klanon fin kroppsligt..

Tindra har börjat ställa sig mycket bättre på bordet och även på golvet och drar inte upp rumpan uppåt. 

Lilla Tyra har växt så det knakar och står kanon bra på bordet..

Och är en kanon tuff ocg glad liten tös. 


Nä nu skall  jag inte skriva mer för orkar inte sitta vid datan mer. 


hA DET BRA ALLA VÄNNER!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards