Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Lite handla och sånt

Av Katja - 26 november 2011 22:29

Det märks att det börjar närma sig december och hur folk stressar omkring i affärerna.

Tur att man har fixat några julklappar redan och bara några kvar att fixa. Idag så var jag ivär och fixade en del vid Port 73 i Haninge. Vart nya skor till mIg och Ida.. Faktist jätte fina..Bild kommer på dem när jag orkar fixa det. Foto intresset lite lågt Just nu. Men skall nog ta itu med det snart igen. Måste bara hitta orken och viljan.

Idag så har även Vilja fått åka till mamma och få vara med henne lite. Skönt för henne och för mig då Vilja har separations ångest och så. Hon skall ju vara hos mamma vid Jul då jag åker bort ett tag.

Tyra skall vara hos sin Uppfödare Annika och Tindra skall vara med Ida hela Julen. Kitty är ju med Kimmo och Sofie. Tösen bor ju där och har det bra. Men saknar en hel del min stora nalle.

Jag tror att alla i min familj tycker att jag är jobbig just nu med mitt beteende och så. Då jag går med sådan huvudvärk konstant och oroar och stressar. En anong ångest över saker och så.

Igår kväll så låg jag på soffan och från ingestans så började hjärtat rusa. Ja nu var det nog dags att ta blodtrycket och vad visade den. 92/52 och Pulsen var 92.. Suck så lågt och hjärtat bara rusade en aning. Ca efter 30 min så lugnade det ner sig.

Så skrämmande när det blir så.

Men hoppas på 1 dec att hjärtläkaren har nåt vettigt att komma med eller att han säger att inget fel på mig utan jag börjar bli gammel toka =)

Vore enklaste..

Men så är det Inte.

Imorgon skall jag åka till stallet och mysa med hästarna Lite.. Skönt ett avbryt i det hela..

Barnen har haft en pappa helg. Bara Ida som är hemma med mig. Men ganska skönt att kunna ha henne hemma och bara prata och ha det bra. Idag kom Kimmo och sofie över och hjälpte dem lite till maskeraden som de skulle gå På. Kul och se. Kimmo som en Turk som säljer bilar och sofie som Skogstroll Härligt.. Idag har jag även haft besök av en god vän som jag träffat nyligen eller lärde känna i somras på Hundutställningarna. En kanon trevlig Kille som heter Per. Han var i stockholm och skulle Para sin tik.

Hoppas verkligen att det har lyckats och håller tummarna och Tår.

Nu skall jag ner och se film med min sambo och Ida..Lite Lördags Mys eller vad det nu heter.. Katja somnar framför tv:n och andra tittar film =)


Carpe Diem!!!


Förresten fick så fina presenter av Min son Simon på namnsdagen och det förgyller mitt hjärta som mamma!


Älskar mina barn Alla 5  



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards