Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Katja - 29 augusti 2011 22:54

Japp då sitter man här igen och klockan är en hel del och jag kaninte sova som vanligt.. Lägger mig i sängen och tankarna börjar gå runt och runt. Finner ingen bra svar på någon av frågorna eller tankarna.

Ja varför skall det vara så svårt att bara kunna slappna av och låta dagarna vara som de är nee utan då skall man se till att de blir komplicerade. Fast måste erkänna att det är för engångs skull på väg åt rätt håll med allting och att det mesta är löst till det bästa. Det är bara några saker kvar att fixa. sen är det bara raka spåret och enkelt som attan skall det vara inga konstigheter.

Vad har hänt sista tiden då?

Jo det har varit en del utställningar som jag varit på med Vilja och Keke och all träning har gett resultat och hundarna har fått jätte bra vana attvara på utställning förrutom att Vilja tycker inte om att stå på tribordet och att domaren skall ta på henne så hin skall få lite ledig tid att få växa på sig och kanske börja tycka att detär roligt igen så Vilja skall vi vara på Bruksis istället och träna agillety med henne för det är nånting hon tycker är riktigt roligt och springer som attan runt olika hinder. Nu tränar vi på vänster och höger och vad alla hinder heter men det har hon snappat upp så himla bra. Måste bara träna en del lydnad ochså med henne. Inkallningen fungerar utmärkt på henne och hon är riktigt klok när det gäller inkallningen då man får belöning när man gör rätt och det gillar Vilja så matglad som hon är.

Tindra tjejen tycker att det är mindre roligt med agillety och just nu så är honinte ens intresserad då hon löper dock lite fortfarande och skall bara markera hela tiden.

Men däremot så är honkanon duktig på att ställas och gå i utställningskoppel så nu är det lite träning för att bygga på henne lite mer massa och så. men det kommer sakta men säkert.


Vikten då jo den är som den är med mig sakta men säkert neråt men mår ganska illa just nu av allt. Och fått ont i magen en hel del och andnöd ochså. Från ingenstans. Säkert stressad så blir det så.  men men..

Snart kommer jag lägga ut ett kolage hur det har sett ut under denna resa men jag är inte klar än. Men märker att jag orkar en aning mer tom springa med hundarna men inga tok långa bitar men lite i taget =)


Nu har jag anmält Lilla Matilda till Danskola då hon är så himla duktig på att Dansa så nu skall vi satsa lite på svänga om med henne. Det kommer bli streetdance och disco dance för hennes del.

Ja Ida har ju hundar och hästar. Så nu skall vi hitta nåt riktigt bra för simon ochså.

Det blir full schema för oss här i familjen.. men jag känner att jag lever och att barnen mår bra..

Allting känns så himla bra med barnen just nu och att det fungerar så himla bra med allt med dem även pappa helgerna. Och att vi har ett bra samarbete och det stärker barnen och att de mår mycket bättre av det. Så flera års arbete har gett resultat till det positiva.


Sambon och jag kämpar på bra och är ett ganska bra team om vi bara vill.. Klart vi vill!!!

Nu har jag även fått min nya kamera av svärfar och min sambo. Sålde min gamla till svärfar med tungt hjärta att sälja den men tvungen för att kunna få denna nya. Men vilken kärlek jag har till den men usch hur mycket jag måste lära mig om den.

Men när jag väl kommit underfund med den så kommer det bli så kalas fina bilder..Så D7000 VÄRD VARENDA KRONA.


Jobbet går framåt och känns kanon bra och att det äntligen händer positiva saker som man har har strävat efter =)

Nä nu skall jag testa dejta John Blund och krama om sambon som bygger timmerhus redan.. Ganska gulligt men jobbigt att lyssna på snarkandet =(


Så alla ni kära vänner Lycka till på utställningarna och var rädda om er och era hundar!


 

 


Carpe Diem!

Ovido - Quiz & Flashcards