Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Ajsing Bajsing

Av Katja - 7 februari 2011 22:05

Så där ja.. Nu har jag haft min Kontakt med Ersta igen efter operationen.. Jösses vad ska man säga om det. Dom var lite oroliga över det som jag berättade över mitt ätande och hur jag dricker. Tydligen så måste jag få i mig mer proteiner och mer mjölk produkter. Huganes jag som mår så illa av det.

Imorgon måste jag ringa vårdcentralen och boka tid för att ta blodtrycket och kolla var mitt socker ligger då jag har yrsel och har svimmat några gånger.

Fick några bra tips av Dietisten hur jag kan göra och sen hur jag skall äta om dagarna. Jag får inte slarva fast det känns jobbigt att äta alla dessa sju måltiden. Det har hänt en hel del sens operationen och så..

Vågen visar 92 kg nu och måttbandet 116 cm.. Mitt BMI är 38.2 nu.. Känns jätte bra..Fast jag har riktigt dåliga dagar och tänker vad fan har jag gjort denna op för. Men måste ge det en chans.

 Sen har det varit en aning tumult med att få sig en utskällning när man minst behöver den när det är andras dåliga humör som kommit i vägen.

Jag kan tåla ganska mycket som människa men jag tar inte vilket skit som helst och när det är jag som inte ens är orsaken till bråken.

Ibland så måste man kolla in i sin egen garderob och se vilka skelett som döljer sig där inne innan man säger saker. Och ibland så måste man ändra på sin egen attityd för att kunna må bra.

Jag erkänner att jag är stans Bitch, kärring, ja allt vad man nu kan heta.. Har aldrig påstått att jag är den perfekta människan eller så. Men jag vet när det är rätt och fel och jag erkänner när jag gjort fel. Jag fegar inte ur heller utan tar tjuren i hornen. Men jag tycker inte om att man säger saker att jag gör när man felat själv.

Jag kommer alltid att vara en mamma, men jag ställer inte hårda krav på mina barn att de skall behöva välja mellan olika personer utan då backar jag som människa och låter mina barn andas.

Jag finns för dem när de behöver mig som barn som vuxen men jag lever inte deras liv.

Man lär sig saker varje dag och man lär sig av sina misstag men jag lär inte mina barn att ge upp. Utan vill att de skall kämpa för det som betyder mycket för dem.

Man kan som människa vara hur vacker som helst på Utsidan och ha det mest vackraste ögonen att se in i. Men kan man se in i själens spegel där den rätta människan finns och dess ärlighet och lögner..

Som det är sagt: Skönheten sitter inte på utsidan..


Till andra tankar:

Idag har det varit en Hårfärgning och klippnings dag för mig och Linda.   Linda klippte jag och färgade håret på. Vart jätte fint.. Och sambon klippte jag.. Sen var det en kanon god middag idag med Tikka masala. Mums mums..

Men tyvär så har jag en massa sjuka barn hemma. Ligger i feber och har Hosta..   Usch ingen kul för dem alls.. Men men ..

På lördag är det utställning för Vilja. Det är 22 andra pincher som skall bli dömda också. Skall bli kul och se hur hon beter sig och så.. Men ser fram emot att det skall bli riktigt roligt =)

Imorgon blir det att fota lite mer Linda än det vad jag gjort idag..

Och sen skall jag träna att gå med Vilja i utställningskoppel och filma det lite och så.

På torsdag är det dags för Zumba Fitness..


Nu är det dags för Tv lite sen sova och brottas med kudden =)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards