Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Mys stund

Av Katja - 15 mars 2011 21:26

Nu var det någon dag sens jag skrev här men det har varit så mycket annnat man har fått fixa och haft så mycket tel samtal att ringa och så. För det krävs ju en hel del ändringar för att man skall få det liv man förtjänar. Tur att man har den sambon jag har och de vännerna jag har i mitt liv. Utan dem skulle det aldrig gå. Och så himl glad för mina barn för de börjar förstå sig på saker som är funktionellt för dem och vad som inte är det och att de börjar tro mer på sig själva att de duger för de personer som de är. De börjar ha mycket bättre självförtroende. Känns så himla bra.

Man skall inte låta människor trampa på en om patetiska saker och komma med en assa lögner. Tur att man har insett vilka som menar väl och vilka som vill bara skada och förstöra. Ensamna människor brukar bli ganska bittra ocg ge sig på andra människor liv men lögnerna de kommer med finns redan registrerade så skadan de försöker orsaka fungerar inte längre.

Man har blivit mycket starkare som människa under ett halvår som varit. Man har fått lära sig att säga ifrån med samma myt som andra.

Finns ingen människa som behöver bli kallad eller behandlad så som jag har blivit. Man har rätt till ett värdigt liv att leva. Familjen som jag har nu och min sambo älskar jag högst i livet och de får mig att må så bra och då spelar det ingen roll hur jag är hur jag ser ut eller vad jag gör för de finns där och jag kan lita på dem i ur och skur.

Det har tagit många år att hitta denna balans men äntligen har jag gjort det och det känns så underbart.

Äntligen kan jag bara le och må bra..

Träningarna fungerar bra med Zumba. Kamera kursen helt otroligt roligt att få vara med om.

Utställningarna har vi planerat in och hundarna mår kanon bra. Jag har fått nytt jobb och jobbat där en månad och redan fått 2 st biobiljetter av chefen för ett bra Jobb man utfört.

Det har skett stora ändringar och de är jag så glad för. Operationen har sett till att jag orkar mycket mer och mår bättre men vissa måltider känns inte bra..

Men sådant tar sin tid.

Idag har jag suttit på Saela igen och ridit en liten kort sväng och kändes så himla bra. Det var ett år sen jag satt på henne. Men vart en aning yr men som sagt det tar sin tid att komma igång med allt.


Gotland är bokat med underbara vänner och min älskling. Barnens sommar är planerad med deras pappa. Ida skall till min kusin och hans fru i sommar igen och vara där nån vecka.

Till hösten skall älskling och jag utomlands. Och sen skall målaren komma och fixa här hemma. Yeiiiiii


Stort ÄNTLIGEN Får jag må bra!!!!!

Tack alla ni som funnits för mig ni vet vilka ni är så nämner inga namn så ingen är glömd.

Älskar er och Älskar min Familj hela stooora Familjen       

   



Carpe Diem!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards