Alla inlägg den 3 september 2011

Av Katja - 3 september 2011 00:28

Ibland så är det bara för mycket eller så har man tagit på sig för mycket. Men just nu så känns det skönt att kunna säga ifrån vad jag tycker och tänker till alla de som tagit mig för givet att jag skall ställa upp och vara en pass upp till alla. Nope inte denna gång. Nu skall  jag ta vara på mig själv och det som jag behöver göra för att det skall rulla på igen som vanligt med allt.

Det har varit tuffa år och kommer säkert vara det framåt ochså men måste se till att det blir en aning lättare.

Har faktist tagit itu med fotandet igen och börjar komma igång med den igen. Skönt faktist och det finns flera som undrat om jag kan ta bilder men just nu måste jag tacka nej till jag kan inställningarna och lärt min kamera så därför är det ganska bra och vara sin egen lins apa just nu. och barnen får stå en hel del framför kameran men de tycker att det är roligt =)


Vad får mig att må bra just nu?

Jo det är mina hundar och att kunna göra saker med dem och se att det går framåt fast Just nu är vilja i en jätte jobbigt spök ålder. Fast samtidigt kan jag tycka att hon morrar en aning vid trappan som jag skulöle ha besökare som inte jag kan se men hon känner dem. Då min tekokare startade här om dagen helt av sig själv. Ida och jag vart lite fundersamma över det.

Sen har jag min sambo som ser till att skicka ganska fina mess på morgonen så man har en bra start på dagen. Varav även mina barn ser till att mina dagar är bra. Så jag skulle påstå att min familj och hundarna ser till att man mår bra och att man göra det man tycker om.

Utställningar och fotografering är min grej just nu.

Vikten har jag inte säga till om så mycket då jag just nu går med magsår och har ganska svårt med mat och så. men det går över hoppas jag.

Men fick höra att de flesta får magsår som har gjort vikt operationen. Just nu så står det till lite. Sååå skönt.. men känner mig fortfarande som en köttbulle.. Förstår inte mig själv. Hatar den där spegeln som man skall titta i varje dag som läxa men det fungerar inte. Ingen vacker syn inte. Hur kan en annan älska mig när jag inte kan göra det själv ens.

Med andra ord det bllir en hel del onödiga bråk för att jag är på dåligt humör pga av mig själv.

Inte blir det ens bättre att  ta bilder men nån gång skall väl jag lyckas ochså..

Nåt som är skönt det är att barnens skola har börjat och man kommit in i de normala rutinerna. Barnen i skolan jag jobbar och trivs med det.

Matilda skall börja dans skola den 14 september.. Streetdance för henne med andra ord skaka rumpa som hon säger.

Simon kommer att få gå simman några dagar i veckan. Skall försöka följa med han och ge mig in på en baddräkt jisses amalia för det..

Nu är det väl dags att sluta skriva då bloggen skall stängas ner för uppdatering mellan 01-02..

Så ha en trevlig helg alla vänner!


Carpe Diem!

     

Ovido - Quiz & Flashcards