Alla inlägg den 27 september 2011

Av Katja - 27 september 2011 23:08

Ojsan.. Vilken klant jag  varit som inte skrivit många ord här inne Igen men det betyder ochså att jag har varit upptagen med allt annat så har inte haft så mycket att skriva om kanske och så.

Sista tiden har gått tiden till Hundarna och att de blivit tränade en hel del. Då det har varit utställningar lite här och där. Tindra har varit den som blivit ställd med just Nu av Sofie då Vilja har fått ha en vilo period då hon tyckt att det är läskigt med att stå på bordet.

Men nu till helgen så var vi på utställning och vilja kammade hem nästan hela vägen. Hon vart BIS 5:a..

Så lilla tösen tyckte om att showa igen. Alla hundarna skötte sig utmärkt och vi fick hem några rosetter.

Nu skall det satsas till Stora stockholm mer eller mindre.

Kläderna är köpta inför den utställningen. Grå byx kostym och turkos skjorta blir det till den utställningen. Snyggt som attan är det.

Senaste tiden har jag försökt komma underfund med min kamera men det funkar inte riktigt eller så är det jag som tappat lite av foto suget tror jag.

Men den kommer att komma igång igen hoppas jag.

Nu har jag även fått ihop ett namn som kommer att fungera ganska bra som ett kennel namn i framtiden om jag skall starta en kennel och en uppfödning av dvärgpincher. Den senaste tiden så har jag fått nya vänner inom hundvärlden och det känns kanon bra.

En person som jag blir inspirerad av är Annika. Vilken härlig attityd denna tjej har och vilka kanon trevliga hundar hon har och alltid lika rolig att åka med på Utställningarna eller bara umgås med henne.


Min vikt då Hur går det med den: Det går framåt med den. Sakta men säkert precis som det skall vara ochså. Men ingen roligt med all klädköp man får göra mellan varven. Men om vi säger så här. Jag hade ett mått på 137 cm runt midjan och Nu har jag 95 cm. Start vikten var 117 kg idag väger jag 74 kg. Jag mätte min längd hos läkaren då var jag 155 cm och nu är jag 156 cm så jag har fått min ryggrad rätad tillbaka och det kan jag säga att det känns. Då jag hade konstant ont i ryggen av sängen och min tyngd. Idag har jag inga problem med att sova och få ont i ryggen.

Jag har ingen halsbränna idag. Min IBS fungerar bättre. Jag kan kontrollera den bättre. Det ända som jag har är min yrsel och att jag får ont i bröstkorgen mellan varven och att mion stress nivå är inte lika hög. Och märker av att jag blir ganska irriterad snabbt på saker. Så måste börja tygla mitt humör bättre.

Men sen finns det helt andra saker som påverkar ochså. Men som sagt det var ingen som påstog att detta skulle vara en dans på rosor.

Men från att haft strlk 58 i kläder så har jag 42 idag. =)

För första gången så har jag köpt mig en kostym.. Har jag blivit gammal eller vad ? Vuxen kanske hehe.


I söndags så var jag på Valp goos... Jösses vilka söta små pinnar jag och annika var och kollade på.. Underbara..

Farligt att titta på dem ju. Man vill bara ha alla =)

Så där ja nu kom smärtan igen eller är det bara ångest som vanligt så här på natten. Känns jätte konstigt i bröstkorgen. Och så kommer det en konstig trötthet på det.

Kanske borde kolla med läkare vad detta betyder.. Men känns som en rejäl dumping..Bara det att jag kommer inte upp till sju måltider om dagarna som jag borde. Så jag borde skärpa till mig om jag skall må bra i framtiden.

Snart dags för kudden. Måste bara vänta tills sambon slutat bygga timmerhus i sovrummet. Kan inte sova om han snarkar så högt som han gör just Nu..


Så sov gott alla!!!!


 


Lili och Jag tränar =)

Ovido - Quiz & Flashcards