Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

11 dagar gammla

Av Katja - 2 juli 2010 19:41

11 dagar gamla

Nu har valparna hunnit bli 11 dagar gamla och en del har börjat hända med dom.

Igår så var min granne Annelie och Hennes Dotter Camilla över för att se en glimt över valparna.

Det blev nog lite kärlek mellan Camilla och Kokos.

Som tur var att Annelie och Camilla var hos oss så kunde jag ta klippa klorna på alla valpar.

Så de fick sin första klo klippning igår och var så himla duktiga. Gick ganska smidigt med min egen nagel sax hihi..  

Sen så har vi vägt allihopa igen.. Vilken vikt det har lagt på sig..Men det märks på de tjocka magarna oxå.


Molly Jo väger nu 1700 gr

Twixie väger nu 1610 gr

Doris väger nu 1850 gr

Kokos väger nu 1550 gr

Baloo väger 1730 gr


Kitty väger 53 kg

Så hon har gått upp bra efter valpningen då hon vart ganska mager.

Så det känns jätte bra att allas vikt är på väg upp.

Men Kitty får ochså bra foder som Royal Canin och även husmanskost på eftermiddagen..Mums mums


 

Camilla och Kokos


Idag så har Molly Jo, Twixie och Baloo börjat öppna ögonen så nu väntar jag med spänning hur de små liven kommer se ut nu..För hittils har de sett ut som små mullvader som blundar.

Det har varit tok varmt ute och ett under att manhar kunnat hålla koll på valparna och kitty för att de skall inte åk på värme slag..Så man har fått ge valparna en hel del vatten med nappflaska..Fungerar jätte bra och de blir jätte lugna av det. Men snart så är det livet i luckan när de börjar se. Min lille son Simon har varit jätte duktig med valparna och har hjäpt mig att byta tidningar och hålla rent i valplådan..Såå duktig.

Nu har vi även Kekkonen och Gustav här då min mamma har åkt till tyskland. Och det fungerar helt perfekt med alla hundar. Så just nu har man 9 hundar hemma.. jisses..men de sköter sig såå bra..Kekkonen är den som är helt till sig ang valparna varav Gustav är lite rädd för dom och ragge han finner sig i läget hehe..

Imorgon skall jag ta lite bilder om de har öppnat sina ögon mer..

Nu börjar man kunna få till en personlighet på dem snart..

Alla ni som är ute med era hundar eller så glöm inte vatten till dem och glöm inte dem i bilen utan öppna fönster. Lämna din fyrbenta vän hellre hemma än att den får sitta i bilen medans du själv shoppar runt.

hA EN TREVLIG HELG ALLA  

 


BALOO LIPAR HIHI

   

KOKOS I TRYGGA HÄNDER

Camillas


Puss och Kram alla vänner

Katja  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards