Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

5 veckor gamla

Av Katja - 26 juli 2010 23:21

Nu är valparna 5 veckor gamla..

Medans vi var på Gotland en vecka så har valparna växt jätte mycket..

De har blivit jätte tuffa och klättrar över låd kanten redan..

Alla har fått en viss personlighet mer än den som jag skrev om innan. Mia och Tomi har varit jätte duktiga som har orkat att ta hand om valparna så jag fick en veckas ledighet hemifrån.Ni är riktiga klippor..

När jag kom hem så vart Kitty så himla glad att hon visste inte hur hon skulle stå eller hoppa mot mig..

Detta med valparna har ju tagit en hel del på henne så nu blir det lite gourme mat till henne då jag ser att hon inte riktogt gillar att mata sina bebisar..Men hon har all rätt attvänja sig från dem..

Då valparna ätr jätte duktigt av hund maten de får. Och alla tom äter kulorna torra. Så de får både blöt lagt och torra.

De har fått massor av leksaker som de älskar att bita på och de har fått tuggben.. Valparna är jätte duktiga att springa ut efter maten för att bajsa på utsidan. Så det kanske blir lite lättare för valp köparna att få dem rumsrena..

Idag har jag tagit en del bilder på valparna och även vägt dem..


Doris 6,4 Kilo

Twixie 6,3 kilo

Kokos 5,8 kilo

Baloo 7,4 kilo

Molly Jo 6,8 kilo

Alla går upp i vikt jätte bra och är runda och fina..

Imorgon blir det att avmaska dem för andra gången. Om 2 veckor är det dags för att besikta chippa och vaccinera dem..

Inte många veckor kvar så är det dags för dem att flytta till sina nya hem.


Vid intresse av att köpa valp så hör gärna av er till mig..

Alla hundarna har jätte härliga lynnen =)

Stora Nalle björnar  


Ha det bra

Puss och kram

Katja  

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards