Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Katja - 10 augusti 2010 21:50

7 Veckor är valparna nu!!

Tiden går ganska snabbt och valparna har hunnit bli hela sju veckor..Det är snart dags att flytta till sina nya hem. Några av valparna har inte fått nya hem än men jag är inte orolig ens för det att inte de ska få komma till bra hem.

De har blivit kaxiga små saker av sig men väldigt kloka av sig..

Fast min baksida ser väl inte så himla fin ut. Den har valparna sett till att det inte växer nåt snart där längre haha men  men sånt man får ta. På torsdag är det dags för veterinär besök för att bli chippade,vet besiktade och vaccinerade.. Skall bli kul och se hur de reagerar på det och vad vet säger om valparna..Som jag se på dem så verkar det som att de mår jätte bra och är tjocka och glada.

Igår hade några av valparna diarre då de hade tuggat i sig en massa jord och blommor. Så idag har de fått äta ris och fisk för att magen skall stabilisera sig.

Jag har börjat träna att ha dem ensamna lite inne med mig för att de ska inte känna sig ängsliga när de flyttar till sina nya hem..

Lilla tuffa Twixie skall få Flytta till Strängnäs och Nya ägaren heter Rune.

Kokos skall flytta till min svärd dotter Mia.

Molly Jo skall eventuellt flytta till en familj i uppsala..


Så kvar har jag Baloo och Doris 2 stycken Leonberger som är mina absolut favoriter. Baloo kommer bli en kanon snygg kille och Doris tjejen kommer bli en stor Leonberger tik.


Idag har vi vägt valparna och det ser ut så här:


Doris  9.3 kg

Twixie  8,4 kg

Kokos  8,4 kg

Molly Jo  9.1 kg

Baloo  9,7 kg

Så alla valparna har gått upp stabilt och det ser bra ut. Igår fick valparna sin första dusch och blev tvättade allihopa.

Det blev en spa dag. Klorna vart klippta, öronen putsade,borstade lite tänder för att vänja sig till framtida tand borstning.

Under hela denna tid så har det gått åt en hel del tidningar och mat. Varje dag har varit en hel del valpskötsel och det har blivit en vardag för oss i familjen.

Så nu kan man undra hur man skall återgå till det normala igen med Kitty som har varit en kanon mamma till valparna. Nu är Kitty av vänj från valparna och de ses inte just nu och det finner sig alla i jätte bra. Kitty börjar gå upp i vikt men det tar sin tid innan hon kommit till det normala igen. Pälsen har tagit jätte mycket stryk hos henne men hoppas på att den återgår till det normala igen.


Nya leksaker har vi införskaffat till valparna så de stimulerar sig i lekarna på baksidan.

Så du som läser detta och eventuellt är intresserad av en  VALP så har jag några kvar att sälja..


Skall eventuellt sätta Doris på Fodervärds avtal men det är inget som är bestämt än.


Ha en bra kväll


Puss och Kram


Katja och valparna

   

Ovido - Quiz & Flashcards