Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Seriöst

Av Katja - 5 september 2011 21:08

Jag sitter och läser andras blogg och det men märker att jag inte är så himla seriös med mitt eget men det kan ochså vara för att jag vill ändra utseendet på den och så men det känns som jag har aldrig tiden. Vart tar min tid vägen..Vete F** !!

Tycker att andra är så himla duktiga och lägger ut bilder osv. Men vad är det som är intressant att läsa då..

Jag har min viktresa med Gbp operation

Jag har mina Dvärgpinchrar och deras utställningar och aktiviteter!

Jag har mitt intresse för fotografering!

Jag har Min familj!

Jag har mitt IBS och panik ångest jag fått leva med!

Jag har min ganska eländiga bakgrund med Misshandel och elände men vill man minnas och skriva om det.

Det kanske hjälper andra hur man kommit ifrån det eller hur man kommer ifrån det.

Så jaa det skulle nog innebära ganska många blogg med alla dessa ingredienser..Men måste faktist säga att detär ganska skönt att dagligen kanske kunna rikta sig mot de olika sakerna och kunna skriva om det man känner för och inte bara rikta sig kanske på en sak bara. Utan skriva bara hur tankarna faller just den dagen..

Som idag så fick jag ett samtal som fått mig att må väldigt illa idag. Tankarna har gått runt ganska mycklet och jag vet inte hur jag skall ens kunna ta detta och hur jag skall bete mig ens. Jag skäms så nåt fruktansvärt för det som hänt och det jag fått veta idag. Jag har förstått att det finns djur i världen som är galna och farliga. Men jag kan anse idag att det finns människor runt oss som ochså är det. När man minst anar eller tänker att denna person skulle kunna vara så galen så är den personen det.

Jag undrar hurdan uppväxt man har haft eller hur man tänker när man gör vissa galna saker som människa. Är det som Sigmund freuds säger att vissa saker är genetiska och att vi har våra beteenden redan  när vi föds. Eller är det som marslows trappan??

Jag vet bara att jag vart jätte förvirrad idag och fick sådan hjärtklappning av hela saken så just nu vid skrivandes stund känner jag att det känns jätte spänt i nacken och huvudet.  Det finns personer som blivit jätte drabbade av detta.

Jag vet bara att jag skäms och har så ont i magen av detta. Och då försöker jag se till här hemma att allting skall vara bra. Men det har varit omöjligt då detta finns i tankarna hela tiden. Jag som trodde att alla problem var lösta med allt och allting.

Jag orkar inte vara någons stötte pelare just nu än min egen familj och de som behöver mig där jag kan skaka av mig lite.

Just nu saknar jag vissa personer i mitt liv och önskar jag kunde avlasta lite till dem för de förstår mig på ett sätt som ingen annan har gjort. Men jag vet ochså att två av dem kan jag inte prata med längre.

Min IBS är på gång IGEN och känns mindre roligt då jag trodde att jag kommit underfund med den och fått bukt på den. Men denna går ju i SKOV konstant.

Jahaja då fick man gapa till barnen igen. Varje kväll börjar bli ganska jobbiga med att de skall konstant hålla på och bråka med varandra. Puh säger jag bara på det..

Imorgon skall jag ta en hund dag för det behöver jag..


Punkt på denna dag!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards