Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Ordning eller Kaos

Av Katja - 9 september 2011 14:55

- Bara en dåre håller ordning

- Geniet överskådar Kaos..

Är jag dåre eller är jag Geni? Måste ställa den frågan mig själv. Jag är en dåre om jag försöker ens hålla allting i ordning och alla inom ramarna.

Med andra ord denna kaos som det är just nu så är jag ett geni som överskådar den och ligger ett stege före men denna gång så vart det nästan en platt fall. Hur kan det bli så galet som det blivit för en nära person. I dag är jag glad att det gick som det gjorde innan det vart en större skada för någon.

Det som jag behöver göra nu är att överskåda mig själv att bli stadig igen i benen och allt annat som sker.

Men det som är det fina med det hela är att jag har min familj och barnen och vännerna som stöttar i alla lägen. Idag vet jag vilka mina vänner är och vilka som verkligen finns när jag behöver dem. Bara ett samtal ifrån eller bara omfamna min sambo så finns han där.

Mina små fyrbenta vänner är de som finns hos mig på dagarna när jag mår dåligt..

De lägger sig hos mig och suger det dåliga ur en på ett magiskt sätt. Underbart..

Men talesättet: Hunden är människans bästa vän!

Är det som stämmer... Finns ingen människa som kan mäta sig med en hund i att vara glad när man är borta och kommer tillbaka om 1 minut så är hunden lika glad och älskar sin matte / husse ändå lika mycket. Är alltid trogen följeslagare. De frågar inte vart man ska utan de följer med med en glad svans..

Även om jag vet att min sambo är glad när jag varit borta så e han glad.. men hans svans är osynlig =)


Nu vet jag allafall hur vi skall blicka framåt och se till att allting blir bara bättre och bra med allting..

Det här klarar jag av med det bagaget jag har med mig och runt mig!

Nu till h elgen blir det utställning och premiär för mig och tindra.. Skall bli riktigt roligt =)


Ha en bra helg alla fina människor och vänner!!!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards