Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Hösten är här

Av Katja - 29 september 2011 21:39

Nu rullar dagarna På och hösten är här. Och jag känner att snart är det dags för lite höst bilder att fånga och ta på barnen.

Vill även åka och fota hästarna någon dag för det börjar bli bild torka och min nya kamera möglar väl i väskan snart.

Men det har varit en foto torka ett tag nu och har bara inte orkat fota och har inte ens haft viljan om jag skall vara ärlig. Har fått en del erbjudanden men tackat nej till dem. Försökt att ta lite bilder på utställningarna men jag hinner inte riktigt på samma sätt eftersom jag ställer ochså. Då känns det så himla stressigt.

En del träningar har jag hunnit med och känns bra med vilja och så. Vi har börjat träna på ett helt annat vis med henne. Hon skall kunna skilja på vad som är roligt och hur man kan göra det roligt på att stå på bordet. Tösen är full av energi och det gäller att göra av med den på rätt sätt.

Något som Hon har lärt sig skillnaden på är att Kunna använda av orden Bang bang till henne. Och att jag enbart fri ställer henne just nu. Och hon står faktist jätte bra när man ber om det och att man ber henne sträcka på sig så blir det kanon bra.

Nu har jag även börjat ge henne färskfoder då jag fick Råd av Linda. E. att testa det på henne då hon har tendens att lägga på sig ganska lätt och torrfoder innehåller så mycket spannmål så det kan vara orsaken till att hon blir så himla rund och känns översväld mellan varven.

Så rätt träning om veckorna och rätt foder så är Vilja i topp form..

Lilla Tindra då.. Hon bara är och är bedårande lugnet själv måste jag säga. Rena rama motsatsen till Vilja men ack så bra..

Ute är hon jätte aktiv och är såå duktig på inkallning nu. Sticker inte på egna villovägar mer eller så. Utan kommer när man ropar. Och vet att det kommer en belöning till henne på engång.

Pinnar har vi märkt att hon bara sååå älskar och verkligen pratar samtidigt som man leker med henne med pinnarna. Kul kul.. Igår så var hjärtat med mig och tog en promenad med hundarna för att även hans kall se vilken skillnad det har blivit med all träning.. Men märker att han behöver ochså en viss träning genom att behöva promenera mer.. Ler bara !!


Har haft lilla Matilda hemma i 3 dagar då hon haft feber och mått dåligt men nu är hon på benen Igen och skall till skolan imorgon.. Satt och kollade när de gjorde sina läxor och hur de har blivit jätte duktiga på att läsa och skriva. För simon så har det lossnat jätte mycket i skolan men det används en del vokabulära ord i skolan vilket jag inte gillar. Men det är sådant som händer när man är ung. Men men allt går att ändra på.

Imorgon skall simon och jag till badhuset och köpa badkort till han för hela året så han kommer igång med en viss träning ochså då vi skall lägga om kosten lite och så. För Simon känns detta jätte bra och tycker han är duktig som tar eget intiativ med detta.

För Ida börjar det hästarna igen och så..Och vi har bara en utställning kvar i år och det är stora stockholm i december.


Imorgon så flyttar Kimmo och sofie till egen lägenhet i Nynäs..Kanon kul för dem och att kunna få en bra stabilitet i allt.

Sofie tränar med Kitty att bli terapihund och hon flyttar med dem till Nynäs för att underlätta utbildningen och allt annat för henne och Kitty. Men kitty träffar vi vissa vardagar och som vissa helger.

Nä nu är det Te Dags för mig och sen nanna Kudde..

Imorgon nya äventyr som väntar!


 


Tindra och jag somnade på golvet!


Puss och kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards