Alla inlägg den 8 december 2011

Av Katja - 8 december 2011 00:10

Och så har det här året rullat iväg igen. Man kan ju undra hur fort kommande åren kommer att rulla på.

2 dagar sen så var det exakt ett år sen jag opererade mig Gastrick By pass. Och var har hänt sens dess? Jag har tappat 46 kg och 47 cm har försvunnit runt midjan. Ganska bra känsla men det har varit ganska tufft med allt ochså. Min hälsa har sviktat en del och fått ganska rejäla dumpningar men som människa är man ganska dum som fortsätter att äta sådant man får dumpning av. Men sakta men säkert så lär jag mig.

Tyvärr så har all förändring och så som man har levt ett tag satt spår i mig och den víktigaste mekanismen i ens kropp fått ta stryk. Hjärtat mår ingen bra och kroppen har varnat att ta det en aning lugnare och se till att börja må bättre och göra vissa ändringar i livet.. Jo och det är på gång för jag tänker vinna denna kamp denna gång för sätter mig själv i första rummet ett tag.

Låter kanske egoistiskt men så är det och mina barn och de som står mig nära förstår detta och stödjer mig. Trodde aldrig att jag hade det igentligen så himla bra med de som finns idg runt mig och hjälper mig med denna fight och stöttar mig.

Bara jag som varit så himla dum och blind och gått med så dåligt humör. Och varit så himla rädd.

Det har varit många tuffa steg och är många tuffa steg framför men jag skall vinna så är det bara. Men måste ta det lugnare och inte brusa upp mig utan göra saker som får mig att må bra ooch se till att alla dåliga och stressiga situationerna hamnar i sopkorgen.


Just nu så sitter jag igen och skriver mitt i natten. Sambon snarkar så taket lyfter nästan. Barnen sover.. Hundarna sover.. Kimmo och Sofie sover här då deras lägenhet blir renoverat. Ganska skönt att ha lite annat sällskap här hemma och få babbla ur sig lite och så. Mycket hund prat med sofie ^^ Bilprat med Kimmo^^ Lille simon min lille hjälte om dagarna som är så hjälpsam och kommer med blommor och teckningar till mig som mamma. 

Matilda skriver underbara sagor och brev till mig och bara är min lilla Tilda..

Ida och jag har haft djupa diskutioner om livet och vi har varit iväg till stallet och ridit underbara totte. Sista dagarna har Ida fått rida han och varit så himla duktig med han. Ser att hon börjar bli en ungdam. Önskar bara att vissa saker skulle vara en aning bättre och att hennes skolgång får bli roligare än vad den är just nu. Men hon kämpar och är duktig.

Till helgen skall Ida och jag PÅ Hundutställning i Älvsjö mässan det är Nordiska. Jag skall ställa:

Lucky Loif´s Electra glide och Softail och Kirock´s spirit of Aiyana  

Skall bli riktigt roligt och att har satsat så himla mycket inför denna utställning. 

Vilja har jag haft träning med och en annan foderstat på och det har gett jätte bra resultat. Skall bli kul och se vad domarna tycker om henna. Men för mig är hon finaste och är stolt över arbetet med henne.

Tindra har jag ochså fåt träna en hel del med. Specifikt hennes sätt att gå. Hmmm men jag tror att den kommer gå bra. Hon står så klockrent .

Och så har vi Keke.. Så snygg som denna hane har blivit och växt till sig nåt otroligt är helt underbart. Och hans sätt att stå och gå är bara så roligt att ställa han. Men att bara få komma till utställningen och träffa alla igen är bara så underbart och få vara med om denna härliga miljö. Sen kommer även några bekanta från finland och ställer sina hundar. Härligt säger jag bara..


Hela helgen i hundutställnings anda och hundvänner och andra vänner och mamma, faster, dotter, svärdotter osv.


Idag fick jag en tidig Julklapp. Min sambo hade köpten blixt till mig så jag slipper låna andras. Visste inte hur jag skulle regera så jag började gråta. Glädje tårar men nog ochså väldigt känslo laddat då jag har gråtit nu i flera dagar över saker och ting och allt vad jag fått höra och vad det finns för människor som gottar i att skada andra..


Men nu skall jag krypa i sängen då jag skall upp och jobba och har en hel del att göra i mitt Jobb.. Känns så himla kul att få jobba igen och känna sig behövd och att kunna få hjälpa =)


Ha det bra mina vänner och se till attvara rädda om er..  




Carpe Diem

Ovido - Quiz & Flashcards