Alla inlägg den 14 december 2011

Av Katja - 14 december 2011 22:48

Tiden flyger iväg känns det som. För 15 år sen så var jag hög gravid med dottern Ida. In i det sista så tog jag hand om hästarna och skulle absolut ha in och ut släpp och Mocka boxar men som sagt hade ju gått över tiden ochså lite. Ida var ju beräknad att födas på Finlands självständighets dag. Men nej det ville inte hon. Utan tog en vecka axtra på sig att vilja komma ut. Dagen innan så satt jag även på Clemmis som min då varande häst hette. Alla bara gapade åt mig att jag var galen som satt på häst och var hög gravid. Japp även utan sadel och Träns. Barbacka och bara grimma på hästen.. Men jag satt ju bara på henne på gårdsplan..*Ler* Ja ja lite galen men vad gör det.

Så Imorgon är det 15 år sen Min Lilla Ida föddes. Värkarna började på eftermiddagen vid ett och jag mockade boxarna och tyckte att det skall bli klart innan jag åker in. Klockan halv fem så tyckte jag att det började bli lite häftig så vi åkte hem varav jag duschade och packa lite grejer med till sjukhuset. Klockan halv sex var vi på sjukhuset och Ida föddes klockan 20.40 på kvällen .. Klockan halv tre på natten åkte jag hem med mitt lilla knyte då det var brist på platser och jag var ingen först föderska så vi åkte hem och sov i egen säng med min lilla sessa.

Så IDA gumman 15 år har passerat och du har blivit en ung dam. Väldigt speciell liten dam med mycket temperament..Ja ja vem brås du på?? Ahaaa mig kanske..Och den ljuvliga stämman du fått är nog ganska så genetiskt.

Så det är nu man skall börja sätta lite andra regler här hemma till en 15 åring..

Blir tufft =)

  Någon av dessa dagar så skall jag kolla efter bilder när du var liten så skall det bli en liten Kolage ang dig =)


Jag önskar dig att Lycka i livet och hoppas att du kan uppnå det du drömmer om och att livet vill dig väl och inte ger dig steniga vägar!


Så grattis gumman på din 15 års dag imorgon Mamma älskar dig!!!

Tomt det är hemma då Vilja och Tindra är inte hemma. Har bara Lilla Tyra bus hemma och det har gått kanon bra med henne med allt. Tösen har idag varit kanon duktig och talat om när hon vill ut och Kissa. Sen så har hon sprungit och försökt att gömma benet överallt men blivit frustrerad över var hon skall gömma den så då har jag fått ta benet av henne så hon fått lugna ner sig lite.

Det har varit ganska stormigt väder ute så lille Tyra har nästan vägrat att gå ut och Kissa.. Men med Täcke på så går allt om matte vill.

Imorgon torsdag skall vi träffa Annika för att då tyra skall till Annika på Söndag och Vara där 2 veckor. Roligt roligt =)


CARPE DIEM

Ovido - Quiz & Flashcards