Alla inlägg den 21 december 2011

Av Katja - 21 december 2011 20:25

Idag har jag varit med Min kusin Vikke på 7 Hills stallet och ridit på Hubertus Hästen Jill.Jösses vilken skillnad att sitta och rida denna stora häst gentemot Totte där hemma. Och att det är så annorlunda i stallet där. Man åker dit och sadlar och fixar hästen och rider ut med den eller i manegen. Idag red jag och Vikke ut 1½ timme. Mycket trav och massor med Galopp. Och det som var en aning spännande var att hoppa över stock och det i skogen. Sen kom det stooor vatten samling som Jill hoppade Över och Wihoooo vilken känsla det var när hon hoppade..Då jag inte har hoppat på länge. Så var känslan ganska enorm.

 

Jill Tyckte att vi skulle ha lite mer fart än vad jag tyckte men nog blev det vind och fläkt. Denna stall är för rikeman som har sina hästar där och tjejerna rider dem under veckorna medans ägarna rider dem bara vid hubertus några gånger om åren. Jätte fina hästar i denna stall. Och skall få testa flera hästar att rida.

I denna stall så mockar man inte utan man bara rider hästarna och sen åker man hem.

Hästarna har jätte fina stora halmade boxar som små maskiner mockar ur. Jätte fina sadelkammare och spolspiltor och gården är helt fantastisk. Man skriver upp dag för dag vilka hästar man vill komma och rida. Som Vikke så får hon rida alla nya hästar som kommer och testar dem hur de är att rida sen delas de ut till de tjejerna som klarar av dem och rida.

Vikke rider även en Ponny som en 10 årig kille skall rida hubertus på.

 

Denna Lille Ponny helt underbar.Skall testa han under Jul helgen medans Markus och Mario gör annat så skall jag rida med Vikke om dagarna.Yeiii Wihooo..

Sakanr dock Lille Totte där hemma som Ida tar hand om torsdagarna och Söndagen..

  Denna rum finns det olika huvudlag och bett som finns hos de olika hästarna och att vissa skall förstå sig över dem bättre. Sadeln och tränset gör man rent noga efter ridningen och hästen spolas av och hovarna skall smörjas.

  Här ställer man hästen när man sadlar och så.

  Stora hästar fanns det.


Sen har vi införskaffat proviansen till för Julmaten. Imorgon skall vi göra leverlåda och morotslåda, kålrotslåda, och janson.

Sen handla lite imorogn och så =)

Har än så länge varit riktigt bra dagar här I tyskland med Godmat och så..

Hoppas alla har bra där hemma!


Carpe Diem!


 

Av Katja - 21 december 2011 00:16

Ja det har ju hänt en del sens sista tiden.

Har ju inte precis varit så himla lugnt..Något som jag är glad för är att min son Kimmo hade änglavakt med sina vänner när de voltade med bilen förra lördagen. Inget kvar av bilen men tur att killarna överlevde den volten..Usch för sådant samtal man får på natten att ens barn har voltat med bilen är inget man vill höra eller så. Inte mening att ens barn skall försvinna någonstans innan en själv. Man vill ju att de skall ha ett långt liv med mycket glädje.

Som man säger Fånga Dagen för man vet aldrig vad morgon dagen kommer me.

Just nu så är jag i Tyskland och känns väldigt bra att vara här men saknar mina barn så himla mycket bara och Hundarna men jag vet att de har det bra.

Och tycker att det känns bra att de firar den hos sin pappa. Känns himla bra att de har fått en bättre relation till honom och att deras pappa ändrat på sig en hel del.

Sen så känns det lite konstigt att det pratas om vissa saker som inte ens stämmer eller så.

NEJ jag har inte gift mig.!!!

NEJ jag har inte varit på min 1 års Kontroll..

Ja att inte barnen är med mig till Tyskland är att jag behövde semester från allting som funnits runt mig och året varit tufft. Behövde mellan landa.

ÄR DET SÅ FEL TÄNKT AV MIG??

Är jag en sämre mamma för det att jag inte tog barnen med mig? Men ingen tänker på att jag gör en hel del abdra saker med mina barn under året.

Men jag tycker att jag förtjänat denna semester och att barnen förtjänar att vara med sin pappa.

Och att jag skulle gift mig ha ha ha det var ju roligt inslag att skriva om.

Den dagen jag gifter mig så skall jag nog annonsera det i Aftonbladet eller så. Så folk VERKLIGEN inte missar den.

Och sen då om jag vill f´gifta mig så har ingen människa med det att göra än jag och den jag gifter mig med..


Dessa dagar i Tyskland än så länge varit jätte bra. Vi har handlat inför Julen och så. Tagit lite bilder och så. Imorgon skall jag på hubertus ridning med min kusin på stoooora hästar HJÄLP ..

Bilder kommer =)

Kommer nog att se ut som en liten fjant på dessa hästarna.Men skall bli riktigt roligt att rida ut med Victoria till skogen. Ska bara hålla mig kvar he he.

Tur att Vikke även har sina hundar så man har någon att goosa med då jag saknar mina egna hundar.

Barnen saknar jag nåt så OTROLIGT mycket.

Älsklingen trivs bra och så himla goo på alla vis. Fixar kaffe och så hela tiden =)


Nu till er alla ha en riktigt trevlig vecka och se till att NJUTA av julen och dess mat!!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards