Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Katja - 10 januari 2012 08:05

Ja då var det Tisdag och skolorna började för barnen idag. Ganska skönt för att komma i normala rutiner igen om veckorna. Det har varit ganska slappt ett tag men samtidigt riktigt skönt.

Idag fyller tom min sambo år så det blir en fika lite senare för honom.

Igår så var jag och sambon på en promenad och gick på ganska raskt takt. På vägen hem så mötte vi Nicklas och Carro som skulle gå Ösmo runt så vi följde med dem Ösmo runt. Riktigt skönt att gå. Och Tjejerna fick sällskap av 2 snygga schäfer killar Solo och Irroz.

Det var en jätte bra runda för Tyra då vi möttes av massor med folk och andra hundar. Ingen skäll från tjejerna kanoners. Medans solo visade upp sig vid varje möte med andra hundar då han tyckte att detvar hans tjejer. Den killen e ju så snygg. Han skall till Finland och stå på en avelstation i 3 månader. Riktigt kul för han skall till Finland.

Idag skall jag och min sambo börja på Gymmet. Korten är klara bara han och jag som måste intala oss att nu gäller det. 3 dagar i veckan är det meningen att vi skall gå gymmet. Nu har vi börjat och promenera och han har börjat lämna cigaretterna hemma. Kanon då det är meningen att han skall sluta röka men det är hans egen vilja på detta som gäller.

Jag är så himla glad att jag inte har denna lass mer  =)

Idag känns huvudet en aning som seg Kola men det är nog för de få timmarna jag sovit. Och idag är det jobb som gäller..

Men först på morgonen skall jag ta ut tjejerna på en promenad och köra lite inkallning på Tyra.

Och sen hoppas jag på att HSB hör av sig snart till oss.

Värmen i dessa hus e ju helt knas.. Kallt som fan är det i hela huset, men det är bra med Ikea och dess värmeljus..men blir ganska häftig att tro att man kan värma upp detta hus med värmeljus.. Men för stunden känns det bra..

ÄR inte den enda med detta problem i dessa hus. SUCK..

Börja ha koll lite på annat;eget..Finns lite planeringar men först bort med allt annat runt om sen eget och någonstans som känns riktigt bra för oss alla i familjen.

Har vissa funderingar till att starta eget rörelse men det är bara tankar och planeringar men man vet aldrig vad det blir av dem..

Önskar bara att jag hade kommit på iden långt tidigare.

Men skall ändra lite på saker och så innan. Sen kanske en Ny start för oss!!


Nu skall jag förbreda mig till Jobbet och promenad med tjejerna innan..

Önskar alla en kanon dag idag!


Puss och Kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards