Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Katja - 5 januari 2012 00:14

Ja då har man kommit hem från Tyskland och man är tillbaka i vardagen hemma. Kanske inte riktigt än då Barnen har fortfarande lov och Skolan börjar Nästa vecka.

Tysklands resan var kanon bra med mycket olika intryck och händelser som man fick vara med om. Det var Jul och Nyårs firande hos Vikke och Mario. Med mycket godmat och bakande.

För första gången så gjorde vi alla de finska trationella lådorna till Julen och nu har vi lärt oss göra de traditionella Olliebollarna.

Så himla goda.

På nyårsaftons dagen så var jag på Hubertus jakt under dagen och följde med Stall 7 Hill. Åkte klockan åtta på morgonen då jakten skulle börja klockan 11.00 med oss hade vi sju st Irländare till hästar. Hästen som jag ridit en hel del I holland heter Paolo var med och även hästen Sidney som jag ridit. Vikkes häst som hon har hand om Campino var med. Gammel herren Just in time var med ochså med kompisen Rebel Och Outzer..

Väl på Jakt platsen så blev det ca 50 ekipage och 32 Hundar på denna jakt som kallades efter Olliboll jacht^^

Att få se denna jakt var helt otrolig och häftig att fotografera även om vädret var dimmit och fuktigt så fick jag dock Några bra foton som ett Minne.

Men det roligaste var att Ägaren till Paolo tyckte att jag kunde få han till Sverige I april..Denna häst var helt underbar att rida och att ha att göra med så saknaden är stor. Men väl hemma så får man lägga bort tankarna och ta vara på det som finns hemma.

Resan var kanon bra och fick även vara med om träning med Fyrverkeri för hundar. Denna träning gick utpå att lära hundarna att hålla sig lugnare inomhus när det smäller vid nyår. Man använde snälla raketer och smällare för det dova ljudet som kommer när hundarna väl är inne. Hundarna var rädda i början men vart efter så Lugnare alla ner sig och rädslan vart hundarna av med eller obehaglet kanske man skall säga försvann. Nu efter så har ägarna som var på träningen ringt och berättat att det har gått hur bra som helst med hundarna över nyår och de bara sovit och tagit det lugnt. En bra respons  för Mario och Vikke för derans hundskola. De fick även komma med på Holländsk tv och Tysk tv ang detta.

Inför i år så är planerna igång redan för nya fyrverkeri träningar.

De har fått Nu över 40 betalande kunder till sin hundskola och fått en hel del dag hundar att hjälpa med att gå ut med när matte och husse Jobbar.

Kanon kul tycker jag för deras skull. Fick en hel del tips av Mario hur jag skall gå till väga med träningen inför Utställningarna med Vilja och även tips till Ida som skall testa På junior handling I år. Kul kul..

Nu har jag fått hem alla mina Dp tösar.

Det vart kärt återseende med Tindra, vilja och Tyra. När alla väl var hemma så gick det kanon bra för dem att ses igen. Saknat varandra har de nog gjort. Just nu så vill Vilja bara vara så nära som Möjligt min lilla Popcorn. Tindra är den som står för sovandet mesta dels men vill gärna ligga vid mig när jag sitter vid datan. Och Lilla tyra springer runt och busar. Men idag så satt alla med mig vid datan. Fy mig som lär hundarna att ligga på bordet vid mig. Men ibland så är det bara för mysigt..

Usch ja vem är jag säga till andra att fy gör inte så när jag själv gör fel Konstant. Men som man säger : Finns ingen perfekt människa eller djur kanske..

Ja hur är det annars då: Jo det är bra, allt börjar sätta sig på rätt plats bara några saker att ordna till så faller alla bitar på sin plats. Lite som pussel. Bara några samtal till så är allt ordnat.

Känns väldigt bra. Har fått Kontakt med super fin människa som skall hjälpa mig med diverse saker och att saker och ting skall vara till det bästa och inte se mörkt ut.

IBLAND önskar jag att Pappa levde så jag kunde ringa han och rådfråga han, men tyvär så får jag nöja mig med att försöka finna svar till frågorna själv.

Känslan att få träffa barnen igen var obeskrivlig. Saknat dem så mycket under min resa men vet att de har haft det bra och vart jätte glad att få höra att de haft det bra hos sin pappa under jul och Nyår.

Härligt äntligen så börjar det fungera med det som jag strävat efter i många år.

Men Ibland så finns det de som vill annat i den vägen och vill öppna gamla ärr men tyvärr så har jag stängt de dörrarna.

Hur är det med Gastrick operationen då.:

Jo den har väl fungerat någorlunda men är inte bra. Gör så himla mycket dumt mot mig själv och försöker intala mig själv att om jag äter massor med godis så stannar vikten men neee.. Mår bara skit av all socker som jag får i mig. Och så blir det yrsel och allt annat skit på det..

Så nästa vecka är det massor med prover och sådant igen.. Finns ingen mirakel kur för detta än att bara kanske ångra vissa dagar att man gick genom detta skit. Så de som tänker på att göra en vikt operation så rekomenderar jag att inte göra den eller allafall ta reda på all fakta som möjlligt och prata med andra. För det finns bättre metoder som är säkrare än detta.

Men aa nästan 50 kg på ett år är ganska bra. men hur jag mår är helt annat. Och spegelbilden är inte så himla vacker docj den har aldrig varit det heller men så länge jag får ha min hälsa och kunna leva några år till så är jag ganska nöjd ändå med allt som livet har att ge. Sen att det finns skit lite i varje hörn och att man tycker och tänker för högt ja ja glömt redan var det skulle vara.


Men aaa

Carpe Diem!!

Ovido - Quiz & Flashcards