Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Katja - 15 juni 2010 11:54

Idag har det gått 62 dygn på Kittys graviditet med valpar 

Nu på morgonen så tog jag tempen på Kitty och den var på 37,4 så jag hoppas verkligen nu att hennes valpning har satt igång. Kitty är först föderska så jag vet även att det kan dra ut på tiden. Man ser att de små liven lever loppan i hennes mage.  Bilden tagen idag 15.6.2010  

Kittys mage är inte så liten.Jag ser på Kitty att detta börjar ta på henne och att hon är jätte trött. Idag så ligger Kitty på magen med tassarna rakt fram och huvudet emellan så då vet man oxå att värk arbetet har nog satt igång och hon vill vara för sig själv mn ändå vill hon inte att jag lämnar henne utan vill att jag är med henne hela tiden. Mat lusten finns inte riktigt för henne men för godsakerna finns det Kitty har blivit bortskämd den senstae veckan.Igår fick hon en Kyckling rulle. Mums mums. Idag på morgonen åt hon frukost med mig fick två smörgåsar med mycket skicka och smör på och filmjölk. Torrfoder kulorna tar hon enstaka hit och dit. Kitty vill inte gå på promenader utan väljer att göra sina behov på baksidan..Nu är klockan 12.00 och kitty ligger nere i sin låda hon följer inte ens med till datarummet..Mattes lilla..Jag hoppas verkligen att valparna föds inom ett dygn så Kitty får börja pyssla om dem små..De är så efterlängtade..

Bloggar senare idag igen och medelar hur det går. Alla ni som undrar om det blivit valpar jag messar ett mass skick till alla sen om det blivit eller börjar med valpning så var beredda att det kommer mess på natten..men då vet ni att det är på gång..


Puss och kram

Kitty och Katja

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards