Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Hubertus Häst

Av Katja - 21 december 2011 20:25

Idag har jag varit med Min kusin Vikke på 7 Hills stallet och ridit på Hubertus Hästen Jill.Jösses vilken skillnad att sitta och rida denna stora häst gentemot Totte där hemma. Och att det är så annorlunda i stallet där. Man åker dit och sadlar och fixar hästen och rider ut med den eller i manegen. Idag red jag och Vikke ut 1½ timme. Mycket trav och massor med Galopp. Och det som var en aning spännande var att hoppa över stock och det i skogen. Sen kom det stooor vatten samling som Jill hoppade Över och Wihoooo vilken känsla det var när hon hoppade..Då jag inte har hoppat på länge. Så var känslan ganska enorm.

 

Jill Tyckte att vi skulle ha lite mer fart än vad jag tyckte men nog blev det vind och fläkt. Denna stall är för rikeman som har sina hästar där och tjejerna rider dem under veckorna medans ägarna rider dem bara vid hubertus några gånger om åren. Jätte fina hästar i denna stall. Och skall få testa flera hästar att rida.

I denna stall så mockar man inte utan man bara rider hästarna och sen åker man hem.

Hästarna har jätte fina stora halmade boxar som små maskiner mockar ur. Jätte fina sadelkammare och spolspiltor och gården är helt fantastisk. Man skriver upp dag för dag vilka hästar man vill komma och rida. Som Vikke så får hon rida alla nya hästar som kommer och testar dem hur de är att rida sen delas de ut till de tjejerna som klarar av dem och rida.

Vikke rider även en Ponny som en 10 årig kille skall rida hubertus på.

 

Denna Lille Ponny helt underbar.Skall testa han under Jul helgen medans Markus och Mario gör annat så skall jag rida med Vikke om dagarna.Yeiii Wihooo..

Sakanr dock Lille Totte där hemma som Ida tar hand om torsdagarna och Söndagen..

  Denna rum finns det olika huvudlag och bett som finns hos de olika hästarna och att vissa skall förstå sig över dem bättre. Sadeln och tränset gör man rent noga efter ridningen och hästen spolas av och hovarna skall smörjas.

  Här ställer man hästen när man sadlar och så.

  Stora hästar fanns det.


Sen har vi införskaffat proviansen till för Julmaten. Imorgon skall vi göra leverlåda och morotslåda, kålrotslåda, och janson.

Sen handla lite imorogn och så =)

Har än så länge varit riktigt bra dagar här I tyskland med Godmat och så..

Hoppas alla har bra där hemma!


Carpe Diem!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards