Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Äntligen är de här

Av Katja - 21 juni 2010 17:01

Äntligen   

Är de här de efterlängtade valparna. Som det ser ut nu så är inte kitty riktigt klar än med sitt födande då efterbördan har inte kommit ut. Det har Kommit  5 stycken friska valpar..4 st tikar och 1 hane än så länge.

Kitty startade nog sin valpning kl 7 imorse med värk arbetet. Klockan 10 så började hon bli jätte orolig och ville bara ut och bajsa hela tiden.

Kitty ville inte lägga sig till ro alls i lådan utan satt uppe mesta dels av tiden. Strax innan halv ett så började Kitty krysta och jag trodde hon skulle bajsa då hon inte ville lägga sig ner. Klockan 12.38 föds första valpen som är tik och har lila band runt sig. Denna Lilla Tik väger 880 gr och skall heta Doris. Klockan 13.00 Föds nästa valp som är en tik och har rött band runt sig och denna lilla tik väger 830 gr och skall heta Twixie. Klockan 13.15 Föds tredje tiken och har svart band runt sig och väger 750 gr och skall heta Kokos. Klockan 14.15 föds en mini Benson en hane som har grått band runt sig och väger 820 Gr och skall heta Baloo. Den femte valpen som föds är en liten tik som har svart/lila band runt sig och väger 760 gr och skall heta Molly Jo.

Kitty har varit kanon duktig och fixat detta med sina bebisar. Som matte har jag fått hjälpa en hel del. Lille Baloo som kom baklänges fick jag hjälpa till att förlösa och knugga en hel del för att han skulle starta sin andning.

Kitty har varit ute 2 gånger och kissat.

Nu hoppas jag att det är dags för efterbördan att komma så hon får lägga sig till ro med sina bebisar och att senare på kvällen kanske jag kan tvätta hennes bakdel.  

Matte e så himla lycklig för dessa små och nig även husses som missade lite men fick se en valp att komma ut.

Det har varit himla  väntande på valparna men nu är de här..Helt underbart..Bilder kommer komma senare idag när vi har lagt oss till ro..


Puss och Kram

En lycklig Matte och en trött Kitty

 

 
 
Ingen bild

pirjo

21 juni 2010 17:20

pussa mami från mej , hon har vari så duktig , o ge baloo en stor puss o hoppas han blir min

 
Ingen bild

sophie

21 juni 2010 17:44

Nej!!! sn'lla inte electra... min ärkefiende heter ju så... =((

men fy va skönt att dom mår bra..

 
Ingen bild

mia

22 juni 2010 15:06

vad roligt .. pussa kitty från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards