Alla inlägg den 10 december 2010

Av Katja - 10 december 2010 19:17

 Så där ja.. Nu var det dags att skriva lite i bloggen igen..Varit ganska tyst om mig men har inte haft ro att skriva nånting sista tiden då jag gick på modifast. Det var en pärs att gå genom jisses. Sista dagarna mådde jag jätte illa och hade sådan yrsel och allting smakade så illa. Men nu är det över skönt. Det var jobbiga två veckor men de var värda det.

Måndag den 6 december så fick jag lite sovmorgon innan jag sklle infinna mig på Ersta sjukhus för att bli opererad..

Kändes ganska skönt men alla timmar kändes jätte jobbiga att vänta..  

När jag väl kom till sjukhuset så satt det 2 st tjejer som väntade på att få komma till operationen. Maria och anna..De hade fått sina sängplatser och skåp och blivit inreggade. HUga jag blev nervös när jag satt där. Tur att jag hade min sambo med mig..

När man väl hade suttit där en stund så började jag prata med tjejerna och det började kännas lite bättre. Tills sjuksköterskan kom och hämtade mig och visade var jag skulle ha min sängplats. Japp fick samma rum som Mari och Camilla..Camilla var redan på operation henne hade jag träffat redan på fredagen när vi skulle ta prover.  

Efter ett tag så kom det en kvinna till som hette Kerstin..Så nu var tjockisklubben i gång som jag kallade oss för.. haha kul..

Kerstin och Mari kom till operationen innan mig. Jag skulle opereras klockan 2.. När sjuksköterskan kom o sa att det var dags vart jag jätte rädd. Det var som en illning hade gått genom kroppen. Så det var bara och byta om till de heta sjukhuskläderna. Kalsongerna som jag kallade dem var så heta Jisses. Och smärtstillande tabletterna hade börjat värka på mig så man var lite yr..

  

Sen rullade det mot op salen. Så  nu var det bara pussa hejdå tillsambon som såg ut som ett spöke när han vart kvar bakom dörrarna och jag var livrädd.

När jag satt sen på sängen och väntade utanför op salen ville jag 2 gånger springa iväg och inte slutföra operationen.

Men tur att det fanns personal som var så underbara.

När de bad mig att gå till op bordet så kändes det lite komiskt för de band fast ens ben och så. Sen kom syrgas masken och sömnmedel sen vart det svart.. Tills jag vaknade till ordentligt vid sju halvåtta tiden..Tydligen så hade jag varit svårväkt och fått blodtrycksfall..Hmmm men annars hade allting gått bra. Och att jag fick mina slitzar sydda och skall vara med på en studie angående dem om det är bra eller inte. men de skall vara till fördel .

Nu var operationen klar och för mig kändes det som jag var överkörd av ett tåg och mådde jätte illa. Fick stå vid ett fönster en stund till man la in mer syrgas till mig. huga detta var så jobbigt.

På natten igen så fick jag blodtrycksfall men det ordnade sig ganska fort med lite extra vätska..

Efter operationen så har det varit en trevlig vistelse i sjukhuset tack vare mina rumskamrater Camilla och Mari . det har varit mycket skratt.. Stort tack även till Kerstin som fanns med i alla våra diskutioner i dagrummet.

Så nu har man fått nya vänner att dela erfarenheter med.

Men att man under natten vaknar av att släppa en riktig brakare var nånting som jag skrattat åt mycket..

Så nu har man lärt sig att vädra och jösses det luktar fanskap..Som Camilla säger ökenråtta..

Nu efterhand så är jag glad att jag har gjort detta och det känns så bra fast man är mör i kroppen men det är det värt. Himla ätande men så är livet om man vill må bra.

När man kom hem så möttes man av två stycken glada hundar och alla barnen så underbart. Som jag saknat dem..

Så nu tar man sina mediciner och äter och äter sen får vi se vad vågen säger. Just nu är det 1½ kg mindre..yeiii 

Men ska försöka uppdatera bloggen lite mer hihi..


Så nu är även vilja skk registrerad och vaccinerad.. och anmäld till sin första utställning i Januari..  

Och sen skall jag ställa kekkonen i stora stockholm den 18-19 december..Så roligt =)


Ha en bra kväll


 


Ovido - Quiz & Flashcards