Alla inlägg den 27 december 2010

Av Katja - 27 december 2010 12:48

Så där ja nu har Julen varit och man har fått äta gott och slappat en hel del. Alla har fått sina julklappar och man känner sig jätte nöjd med att alla vart så nöjda med julklapparna.

Barnen vart överlyckliga som fick Nintendo Wii spel av Tomi och Mia så nu lär ju de vara sysselsatta en hel del.

Under Julen så har Ida och Jag varit och tagit hand om hästarna och haft morgon mys med dem med lite Julgodis och så. Sen har man kommit hem och ätit julgröten och börjat pyssla lite inför eftermiddagen med goo mat och så.

Vilja och Kitty har fått ochså en hel del paket. Mumsigt med lite rökta ben och sånt.

Det har varit jätte mysigt med att ha hela familjen på plats med barnen och så. Stora killarna med sina flickvänner.

Så som en julafton skall vara. Mys mys..

Men så kommer vardagen ganska snabbt till en. Så nu är det mellandagarna och sen är det nyår. Sen börjar 2011 som jag anser skall bli ett bra år..

Hur går det med min op efter. Det har fungerat ganska bra. Märker att jag inte kan inta vissa maträtter för att mår illa av dem och har inte lärt mig att man inte skall dricka med maten utan hellre 30 min innan eller efter.. Jisses när jag gör fel så mår jag så illa. Antar att åker på dumpning. Kolsyrat kan jag dricka men det sätter igång pruttandet hahah.. Jisses vad jag har gasta iväg.. Ha ha ha jag har rökt ut folk från vardags rummet och min sambo från sovrummet. Jisses va de luktar illa efter operationen. Men det känns ganska skönt att kunna prutta nu. Har ju som sagt inte släppt mig framför min sambo på 5 år. Så det vart premiär i Julafton ASG. Vilket skitsnack jag kör med nu hahah..

Sen så har mitt blodtryck varit väldigt lågt. Haft jätte mycket yrsel och så. Men hoppas på att den ska vända snart så fort jag kommer underfund med att ska dricka mycket mer än vad jag gör. Just nu e vågen lite still.. Men det är helt normalt och de anser att det är bara bra om man går ner ca 1 kilo i veckan. Ingen bra om det går för fort.

Agraff såren börjar se bra ut förrutom mitt allergi från dem. De är röda och Irriterade än.

Men som sagt en dag i taget.

Nu längtar jag efter värmen och våren. Så man kommer igång med ridandet och så. Och sen skall jag hämta crosstrainern från min mamma så Ida och jag kommer igång med träningen. Zumba fitness skivorna har vi nu så det blir att köra det 2 gånger i veckan med henne så får vi se om andra hakar på det.

Så det finns lite planeringar för att alla skall må bra.

Nä nu skall jag åka iväg med min vän Nettan till Nynäs för att införskaffa lite loungerie(Stavfel)


Puss och kram alla!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards