Alla inlägg den 1 november 2010

Av Katja - 1 november 2010 20:23

Ja nu var det inte många dagar kvar så är det dags att åka till Finland och hämta våran nya familje medlem Vilja som vi skall kalla henne för.

Idag har vilja blivit veterinär besiktad och allting är jätte bra med henne och nu väntar jag på pappret från Jordbruksverket för att kunna få ta över henne från Finland och att allting skall gå till rätt väga.

Denna lilla dam kommer vi gå på en del på utställningar och sen när hon är en aning äldre så blir det agillety för henne och även att Ida kommer gå Junior handling med henne.

Jag har införskaffat lite saker till henne redan. Av mamma så får vi en bur och en väska. Sen har vi köpt leksaker och en filt till henne att goosa in i.

Färgerna som vi skall på henne blir Orange och svart.


Kitty kommer nog bli en glad liten tös när vilja kommer då hon bara älskar dvärgpincher som tex mammas hundar och min fasters hund. Så nu kommer det en egen buse till familjen.

Nu har vi börjat vara i stallet igen och Kitty trivs så himla bra.. Bara älskar att få gå äta sina mumsiga frikadeller som vi kallar häst bajset för. När tjejerna skall ta in hästarna in i stallet då drar Kitty till sin trygga plats.. I bakluckan.. Bara den är öppen så vet man var man har Kitty.. Underbara leonberger tjeje jaga har..


Idag har vi fått ett mail av Doris ägare och hon berättar att de har börjat valp kursen och Doris är jätte duktig och de bara älskar Lilla Doris så mycket. Nu skall doris ägare göra en bok om Doris så det gäller för mig att samla ihop lite information till henne och skicka bilder..

Kul kul.. Just nu så har inte jag hört nåt av de andra valparna hur det går för dem men jag hoppas verkligen att det går bra..

Hoppas alla ni har det bra med era hundar och så.

Ja just ja Kitty fick helkropps massage av en vän till MIn faster Jaana. Hon utbildar sig till hundmassör så Kitty var ganska off igår när hon blev masserad.. Men så skönt för henne. Och nu börjar Kitty bli fin i kroppen igen och pälsen är på väg tillbaka så skönt..


Idag blir det en bild på Lilla Daggis som jag tog hand om i stallet idag och borstade. Kände mig som en ponny mamma. Och idag kändes det en aning jobbigt då jag var tvungen att säga till Ida ang ridningen men hoppas på att hon förstog vad jag menade =)


Ha en bra kväll alla

Puss och kram

 



Ovido - Quiz & Flashcards