Alla inlägg den 24 november 2010

Av Katja - 24 november 2010 20:19

Så nu har det gått tre dagar med flyt och idag har jag fått i mig 1½ liter vatten. Mer än så får jag inte ner vatten..Även om jag sätter kolsyra i vattnet. Känns som magen blir som en jäs boll. Ne det får räcka med det jag får ner. Idag har jag druckit tre st kaffe shake och en banan. Matilda min lilla dotter skakade en shake och tyckte att mamma behöver hjälp med att skaka den då mamma hjälper Killarna att laga mat. Stackars mamma sa hon.  

Idag har jag tagit en liten slice morot för att få lite tugg motstånd för den saknar jag jätte mycket.

Imorgon skall jag testa vågen om den visar nånting mindre eller så. Men hoppas inte för mycket..

Imorgon skall jag börja skriva om vikterna och skall ev be Sofie ta bilder på mig *huga* men va fan får se det från positiva sidan och att de blir gammla bilder sen och det kommer nya hälsosammare bilder.  

Huvudet känns en aning wierd men det tillhör detta. Snart är kroppen van vid att bara få dessa shake..För nu är det bara 11 dagar kvar till operationen sen slipper jag dessa shake men skall äta annan flyt kost i några veckor ..


Idag har Sofie och jag varit iväg till stallet med hundarna Kitty och Benson.. Och de fick springa en hel del på åkern och Sofie fick träna med Benson att vara följsam med henne och att se om det kanske är bättre att ha boll med han eller köttbullar när man ställer han..

Benson Och Kitty tyckte detta var kanon kul att få springa på åkern och stoja och det blev en del frikadeller att äta också från boxarna mindre gott kanske eller??


Lilla Vilja tycker också om snön men fryser om sina små tassar så mankanske borde kolla efter skor till henne. Ingen kul när man knappt vill gå ut och kissa. Kanske får göra en kisshörna till henne på terassen på baksidan.. Kanske vore lämpligast för henne i vinter för vill inte att det skall bli galet för henne att inte våga gå ut på vintern. Så lite i taget.

Idag har vilja kommit underfund med hur varm Kitty är att sova på. Och Kitty tycker att det är helt okej med det..Mysiga tillsammans        

Det fungerar jätte bra med Vilja med alla som kommer nära henne då hon är så himla positiv och glad tjej så är så glad att hon inte är skygg och rädd av sig..

Nu skall vi kolla efter trimningsbord att kunna träna mer på att ställa henne och även kunna träna med Keke och Lili kanske på den.

För i Januari skall vi ställa Vilja i smedjebacken(Dalarna) på valputställning.. Skall bli så roligt..


Nä nu skall jag se lite på Tv innan det är lägg dags

För imorgon har jag massor att göra: Simon till skolan, lämna mammas data, IKEA, Skopunkten,åka köpa bil till Kimmo jaa det var en del av dagen men först släppa ut hästarna på morgonen..Sen allt annat =)


Ha det bra alla!


 

Ovido - Quiz & Flashcards