Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Dagarna går fort

Av Katja - 29 december 2010 00:21

Jösses nu har Julen varit här redan och alla har stressat med att handla Julklappar och så. Och så har vi dessa mellandagar då folk springer i affärerna som galningar..Huga..Med alla Rea priser på allt och så blir de lurade allafall.

Man läser i tidningarna hur alla elkedjor lurar folk på pengar. Nåja..Man får allafall det man vill ha eller??

Idag har Äntligen min hund Kitty slutat att löpa.. Stackarn har varit så deprimerad i flera veckor och fått gå runt med sitt skydd men hon har varit duktig.

Nu märks det att hon har fått tillbaka aptiten ochså. Känns ganska bra för nu kan jag börja träna med henne igen. Vi skall se hur det skall arta sig med att dra pulka och så. Men först skall vi skaffa oss ett sele och lite däck och så att dra på.

Sen skall vi träna lite på olika kommandon då vi ev skall testa oss inpå Rally lydnad till våren.

Och Lilla Vilja håller jag på och tränar att ställas ut. Imorgon blir det att gå i utställningskoppel. Hon är duktig på att stå på bordet men sen kommer det bli intressant att se hur hon reagerar på utställningsmiljön men tror mycket på denna lilla dam.

Hon har potential. och är så glad och social liten dam. Men hon har kommit underfund med att man kan skälla..Hmmm vad ska vi göra åt det?? Njaa tträna bort det på nåt vis.. Nästa månad skall vi börja med hennes pass och så..


Idag blev det lite pyssel med Saela i stallet.. Lilla murvel djuret är juh för söt men det ,märks att det har varit en hel del vila från att träna och så. Jisses måste ta tag i detta.. ingen bra att damen skall bara få slappa hihihi..

Nåja nya tag men en sak i taget..

Jag märker att barnen är hos sin pappa för jag blir så rastlös och har så svårt att sova om nätterna. Men jag vet att de har det bra.

Snart är det nyårsafton och 2011 Barkar vid dörren..Jisses vad ren börjar rulla på..


Och så har vi min Gps resa.. Jo den går väl bra förrutom att mår så illa när jag äter och att laktos blir så äckligt. Och blodtrycket är så lågt på mig så man går runt med yrsel. Snart hamnar man väl på vätske påfyllning i sjukhuset om jag inte skärper till mig men jag kämpar på.. Vikten har inte börjat rulla ner så mycket än men jag ska vara glad för det för enligt läkaren så är det bra med en lagom takt för att kroppen skall må bra. Men på kvällarna glömmer jag mina kalcium tabletter och vitamin tabletter.. Ingen bra alls.. Måste skärpa till mig..


Så det var nog allt för denna dag men nu är det kudden som gäller om jag kan sova..


Kram på er alla!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 14 november 2012 22:32

Ibland undrar jag om man kan ha ett blogg som denna och bara skriva rakt av vad man tänker men jag tror att det är inte helt okej utan att man får argsinta personer på sig och misstolkas inlägg och även det som jag skriver. Men kan man förstå som män...

Av Katja - 29 februari 2012 00:33

Snart kommer det komma nytt blogg som är lättare och mycket trevligare till utseendet. Denna Blogg kommer jag nog ha kvar men länkar den på den nya bloggen. Varför Nytt blog: Jo det har hänt en del senaste tiden och nya saker kommer att komma på min ...

Av Katja - 20 februari 2012 08:12

Tiden springer iväg då Lilla Tyra har blivit hela 6 månader gammal. Och mycket har hänt med henne. Alla mjölktänder byts ut och är så glad att inte behöva anlita tandläkare till henne som jag fick göra med Vilja. Men lite lekar med trasselsudd och my...

Av Katja - 15 februari 2012 11:33


Så nu har modeveckan varit och det har varit en tumult vecka för mig hemma med sjuka barn. På köpet så blir jag sjuk själv ochså och har feber och så ont i huvudet och snoret bara rinner som att öppna en kran. Jag har inte tid för detta då jag skul...

Av Katja - 9 februari 2012 20:21


Det har gått några år och du och jag har gått genom många helvetes hav. Det har varit många turer fram och tillbaka med allt möjligt. Människor som velat illa och skada oss eller specifikt mig. De har velat att du skall gå ifrån de har försökt att sk...

Ovido - Quiz & Flashcards